۱۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۰۳

چمنی:

۹۰ درصد افراد در جامعه دچار كمبود كلسيم هستند

 ۹۰ درصد افراد در جامعه دچار كمبود كلسيم هستند

زنجان - خبرگزاری مهر: مشاور ارشد صنایع شیر ایران با تاكيد بر اينكه ۹۰ درصد افراد در جامعه دچار كمبود كلسيم هستند گفت: موضوع كلسيم ارتباط مستقيمي به فرهنگ و ميزان مصرف شير در كشور دارد و اين ماده غذايي هيچ جايگزيني ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین چمنی ظهر پنج شنبه در همایش «سلامتی ارمغان شیر» با مهم برشمردن تغذیه صحیح در راستای سلامتی افزود: درحال حاضر 60 درصد هزینه‎های درمان کشور به قشر سالمندان تعلق می‎گیرد که 8 درصد جمعیت را تشکیل می‎دهند و با توجه به آمار جمعیت میانسال کشور ما 20 سال زودتر از کشورهای توسعه یافته زمین گیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در ایران پایین است که با فرهنگ‌سازی باید این آمار را افزایش داد افزود:  این در حالی است که با توجه به رعایت اصول مناسب تغذیه‎ای می‎توان این سن را تاحد قابل توجهی افزایش داد و توانایی دوره کهنسالی را افزایش داده و از بروز برخی از عوارض این دوران پیشگیری کرد.
 
چمنی با اشاره به آمارهای وزارت بهداشت درخصوص بیماری‎های غالب دوران سالمندی افزود: بیماری‎های قلبی، اسکلتی و عضلانی، دهان و دندان، دیابت و بیماری‎های خلقی به دلیل افسردگی و آلزایمر از جمله مشکلات دوران سالمندی هستند که با تغذیه صحیح می‎توان تاحد قابل توجهی از ابتلا به آن‎ها پیشگیری کرد.

مشاور ارشد صنایع شیر ایران با بیان اینکه خداوند در آیه 66 سوره نمل خود را به‌عنوان ساقی و نوشاننده شیر به افراد بشری نام برده است و مراحل به وجود آمدن شیر از چهارپایان را نشانه عبرت مثال زده است افزود: امیرالمومنین علی (ع) در تفسیر آیه 8 سوره مبارکه تکاثر می‌فرماید «نعمتی که در روز قیامت از آن سوال می‌شود سلامتی است» به همین دلیل همه افراد در قبال حفظ سلامتی خود مسئول هستند.

چمنی ادامه داد: درحال حاضر کتابی با عنوان «غذای بهشتی» که مجموعه‎ای از آیات و روایات در مورد شیر می‌باشد در دست چاپ است.

وی افزود: با حضور در مجامع بین‎المللی وقتی به آیات و روایاتی که در این خصوص ذکر شده است اشاره می‎کنیم موجب تعجب حاضران می‌شود که چطور 15 قرن قبل در دین اسلام و با این لطافت به اهمیت بالای این ماده غذایی اشاره کرد.

کد خبر 2129713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha