۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۴۵

ظریف در دیدار رئیس پارلمان عراق:

روند سیاسی تنها راه حل مشکلات سوریه است/ لزوم اجتناب از هرگونه نظامی گری

روند سیاسی تنها راه حل مشکلات سوریه است/ لزوم اجتناب از هرگونه نظامی گری

وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس پارلمان عراق روند سیاسی را تنها راه حل بحران سوریه عنوان و بر لزوم اجتناب از هرگونه نظامی گری در این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به بغداد محمد جواد ظریف با حضور در پارلمان عراق با اسامه النجیفی رئیس پارلمان و جمعی از معاونین وی و نمایندگان گروهها و احزاب مختلف پارلمان عراق گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با مروری بر مهمترین موضوعات روابط دو جانبه ایران و عراق با تاکید بر اهمیت نقش پارلمانها برای تسهیل روابط و ارتقاء همکاری های پارلمانی تاکید و تبادل هیات های پارلمانی بین دو کشور را مهم ارزیابی کرد.

وی با ابلاغ سلام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای عراقی نقش پارلمان عراق را در وحدت این کشور ارزشمند توصیف کرد.

ظریف با تشریح مخاطرات درحال وقوع در منطقه بخصوص  در ماجرای سوریه بر ضرورت تلاش همه کشورهای برای جلوگیری از بروز جنگ و افرایش افراطی گری در منطقه تاکید کرد.

وی با محکومتی هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی بر ضرورت حل و فصل مشکلات  سوریه از طریق  روند سیاسی و اجتناب از هرگونه نظامی گری تاکید کرد.

اسامه النجیفی نیز در این دیدار با تصریح بر اهمیت نقش جمهوری ایران  به عنوان کشوری قدرتمند و تاثیرگذار در منطقه گسترش همکاری های فیمابین را خواستار شد.

رئیس مجلس عراق با اشاره به سفر قریب الوقوع خود به جمهوری اسلامی ایران دیدگاه دولت عراق برای حل و فصل بحران سوریه از طریق گفتگوهای سیاسی را مورد تشریح قرار داد.

وی بر ضرورت گردهم هم آمدن همه گروههای درگیر در سوریه در پشت یک میز برای گفتگوهای سیاسی  بر پایه خاص مردم سوریه تاکید کرد.

ظریف دقایقی پیش با عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق دیدار کرد.

کد خبر 2131687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha