۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۳۰

برای اولین بار در کردستان/

کارگاه تبدیل ایده های خلاقانه به کسب و کارهای پر رونق برگزار شد

کارگاه تبدیل ایده های خلاقانه به کسب و کارهای پر رونق برگزار شد

سنندج - خبرگزاری مهر: برای اولین بار در کردستان یک کارگاه دو روزه با هدف بهبود فضای کسب و کار و ترغیب جوانان به ایده پردازی، کارآفرینی و تبدیل ایده های خلاقانه خود به کسب و کارهای پر رونق، با حضور بیش از ۳۰ نفر از شرکت کنندگان در دفتر آموزش و پژوهش استانداری کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کارگاه ظهر امروز توسط کمیسیون بهبود فضای کسب و کار انجمن دانش آموختگان استعدادهای درخشان سنندج و با همکاری سایت خوشفکری و حمایت استانداری کردستان و بخش خصوصی برگزار شد.

در این کارگاه افراد شرکت کننده که اغلب فارغ التحصیل دانشگاه ها، جویای کار، کارآفرین و متخصص بودند، با مفاهیم و مباحث علمی و عملی چگونگی ارزیابی ایده های خود، سنجش نقاط ضعف و قوت ایده ها، ایجاد مزیت رقابتی، ارزش آفرینی، کشف جایگاه محصول به نسبت رقبا در بازار، ایجاد روش های درآمدزایی مناسب، خلق مدل کسب و کار و روش های موثر بازاریابی برای کسب و کارهای نوپا آشنا شدند و مدل های کسب و کار موفق و ناموفق سنندج مورد بررسی قرار گرفت.

در روز دوم کارگاه، شرکت کنندگان تک تک ایده هایشان را مطرح کردند و مهلتی کوتاه داده شد تا با افراد دیگر را به ایده خود جلب کنند.

در ادامه این کارگاه هر ایده به رای گذاشته شد و ایده های برتر انتخاب شد و پس از آن پنج نفری که ایده هایشان بیشترین رای را آوردند از افراد با مهارت های مورد نیاز برای اجرای آن ایده برای تشکیل تیم دعوت کردند و پس از مدت کوتاهی پنج تیم تشکیل شد.

در این کارگاه سپس روش کار و هدف آموزشی مورد انتظار برای تیم ها تشریح شد و به آن ها فرصت داده شد تا در کمتر از دو ساعت، مدل کسب و کار متناسب و مناسب را برای اجرای ایده خود خلق کنند.

در پایان دو ساعت تلاش فشرده و پر انرژی، نماینده هر تیم مدل کسب و کار ایجاد شده برای ایده خود را ارائه و به سوالات مدرس کارگاه، سهیل عباسی پاسخ دادند.

شرکت کنندگان دارای تخصص ها و مدارک دانشگاهی مختلف از قبیل مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، علوم پزشکی، مهندسی برق و MBA بودند.

از برنامه های آینده کمیسیون بهبود فضای کسب و کار انجمن دانش آموختگان استعدادهای درخشان سنندج می توان به راه اندازی استارتاپ ویکند استان کردستان، گردهمایی کار آفرینان برتر استان و جشنواره ارائه ایده به سرمایه گذاران و همچنین مشاوره در خصوص ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در استان کردستان اشاره کرد.

کد خبر 2132118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha