۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۵۳

صدرا مطرح کرد؛

قرارداد ساخت سد معشوره هنوز ابلاغ نشده است/ تلاش برای تحویل قبل از موعد پروژه

 قرارداد ساخت سد معشوره هنوز ابلاغ نشده است/ تلاش برای تحویل قبل از موعد پروژه

نورآباد - خبرگزاری مهر: مدير عامل موسسه فجر قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) گفت: با وجود گذشت دو سال از اجراي طرح بزرگ سد معشوره دلفان مي گذرد تاكنون قراردادي نه از طرف دولت نهم و دهم و دولت يازدهم به اين قرارگاه ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صدرا ظهر سه شنبه در پایان فعالیت بیمارستان صحرایی در مناطق محروم دلفان گفت: طرح هاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) در شهرستان محروم دلفان در نوع خود بي نظير است.

وی ادامه داد: با وجود گذشت دو سال از اجراي طرح بزرگ سد معشوره دلفان مي گذرد تاكنون قراردادي نه از طرف دولت نهم و دهم و دولت يازدهم به اين قرارگاه ابلاغ نشده است.

مدير عامل موسسه فجر قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) اظهار داشت: اين موضوع نشان مي دهد كه اين قرارگاه با وجود سردار عبدالهي كه منشا بركات و سازندگي هاي فراواني چه در اين منطقه و چه در سراسر كشور بودند نسبت به اجرای اين پروژه عظيم توجه ويژه اي داشته و مي خواهيم قبل از موعد مقرر كه هشت سال بوده اين پروژه را تحويل دهيم.

وي با اشاره به اينكه سد مخزني معشوره دلفان يكي از سدهاي بزرگ كشور است افزود: اين سد برق آبي که با هدف تامين آب شرب، كشاورزي و صنعت در حال احداث است از نوع بتوني دو قوسي بوده و هندسه بسيار پيچيده اي دارد.

صدرا با اشاره به اينكه عملاً اعتبار اجراي اين سد از سوي وزارت نيرو تامين مي شود افزود: نكته ي بسيار مهمي كه در اجراي اين سد وجود دارد اين است كه سپاه نيز در اجراي آن مشاركت داشته كه از اعتبار هزار و 200 ميليارد تومان اعتبار اين طرح 35 درصد را سپاه در قالب فاینانس تامين مالي مي كند و تا اين لحظه با انجام اقدامات اوليه بيش از 50 ميليارد تومان تعهد خودمان را انجام داده ايم.

وي ارتفاع اين سد را 114 متر عنوان كرد و اظهار داشت: طول تاج اين سد 350 متر و عرض سد در تاج شش متر است.

صدرا با اشاره به اينكه اين سد داراي دو تونل انحرافي به طول هاي 275 متر و 440 متر برای تامين سيستم انحراف آب است افزود: همچنين دو تونل ديگر به طول 14 كيلومتر به عرض 4.5 متر آب را از سمت ديگر رودخانه هاي كشكان و كاكارضا به پائين دست با دبي بسيار قابل ملاحضه اي هدايت مي كند.

مدير عامل موسسه فجر قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) با اشاره به اينكه سطح آبي را كه اين سد مي تواند تامين و تنظيم كند يك ميليارد و 200 ميليون متر مكعب است افزود: هزار و 800 هكتار سطح درياچه را تشكيل مي دهد و مي توانيم بگوييم اين سد از سدهاي بزرگ با مخازن بزرگ است كه در اين شهرستان در حال ساخت است.

وي با اشاره به اينكه سپاه نشان داده است كه اينگونه سدها با اين مخازن هاي عظيم را حداكثر پنج تا شش سال به پايان مي رساند افزود: اميدوار هستيم در مورد اين سد نيز قبل از موعد مقرر آن را 100 درصد به اتمام برسانيم.

وي با اشاره به اشتغالزايي مستقيم و غير مستقيم سه هزار نفر با اجراي اين سد افزود: هم اكنون بيش از 120 دستگاه خودرو سنگين و نيمه سنگين به استثناي تجهيزات حفاري و سيستم هاي تخليه كننده در انجام اين طرح انجام گرفته شده است.

کد خبر 2133137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha