۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۳۱

ربیعی عنوان کرد:

گروه مشاوران کارفرمایان ایجاد می‌شود/ پیش‌بینی تورم 27 درصدی

گروه مشاوران کارفرمایان ایجاد می‌شود/ پیش‌بینی تورم 27 درصدی

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: گروه مشاوران کارفرمایان برای رونق اشتغال در این وزارتخانه ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر از ساری، علی ربیعی بعد از ظهر پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مازندران اظهار داشت: این گروه جدای از اتاق تعاون، بازرگانی و... است که کف تولید و صنعت را خوب می شناسند و ماهانه جلساتی را با این گروه برگزار می کنند.

وی مساله اصلی کشور را اشتغال بیان کرد و گفت: دولت در این عرصه حتما باید موفق شود، زیرا این موفقیت سبب عزت نظام خواهد شد.

ربیعی عنوان کرد: شرایط خاص و اجتماعی به نحوی است که چاره ای جز موفقیت نداریم و باید درست کار کرده و از فرصت ها استفاده کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تقویم ها و تعطیلات مختلف برنامه ریزی را با مشکل مواجه کرده، تصریح کرد: تقویم بین التعطیلات از دیگر مشکلات است و باید نگاه به کار عوض شود.

وی با اشاره به اینکه کار ثروت کشور است، گفت: وضع مناسبی در این حوزه نداریم و وضعیت کشور در این بخش زیبنده نیست.

ربیعی با بیان اینکه کشور با وضعیت کنونی کار جلو نمی رود، ادامه داد: مساله را باید خودمان حل کنیم و در این راه دست به دست هم بدهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مساله اصلی کشور و دولت را اشتغال اعلام کرد و گفت: باید موانع تولید رفع شود و امنیت روانی را برای نیروی کار فراهم کنیم.

وی با عنوان اینکه منابع محدود است، تصریح کرد: فرصت آزمون و خطا نداریم و باید از شانس تحریم برای توسعه کشور استفاده کنیم.

ربیعی با بیان اینکه خصوصی سازی اعتقاد دولت است، تصریح کرد: باید سرمایه در اختیار مردم را جذب کنیم و به افراد توانمند فرصت کار دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: دولت در پی کوچک شدن است و چاره ای نداریم تا امکانات را به بخش های مختلف ارائه دهیم.

وی احتمال تورم پیش بینی شده برای سال آتی را 27 درصد بیان کرد و گفت: امیدواریم این نرخ احتمالی را کاهش دهیم.

ربیعی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت تورم همراه با رکود برای کشور خوب و زیبنده نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وابستگی به خارج را از دیگر مشکلات دانست و گفت: این امر مخالف شعار اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی است.

وی با اشاره به پرداخت یارانه ها عنوان کرد: یارانه ها عدالت درست نکرد و به رفاه هم گره نخورد که این نتیجه بی تدبیری و تعطیلی مراکز فکر است.

ربیعی باتاکید بر اینکه فرهنگ کار را باید عوض کرد، عنوان کرد: علاوه بر فرهنگ سازی باید نوع نگاه به کار را تغییر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد که در مشاغل پایین دست نیروی کار کمی وجود دارد، اضافه کرد: باید استراتژی بردن کار به سمت تعاونی های بزرگ و تقویت مشاغل کوچک را اجرایی کنیم.

کد خبر 2134359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha