۲۶ شهریور ۱۳۹۲، ۲۰:۵۳

نداشتن صنف ویژه در طب سنتی موجب تحریف طب اسلامی شده است

نداشتن صنف ویژه در طب سنتی موجب تحریف طب اسلامی شده است

کرج - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و اشتغال فرماندار کرج گفت: عدم نظارت و نداشتن صنف ویژه در مبحث طب سنتی و گیاهان دارویی به تحریف طب اسلامی که از علوم سده های گذشته ایران بود، منجر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرور در نشست ویژه رسیدگی به وضعیت صنوف شهرستان کرج که بعد از ظهر سه شنبه در فرمانداری برگزار شد، با انتقاد از گسترش افسار گسیخته عطاری ها، پیگیری و مرتفع ساختن مشکلات پیش روی سایر اتحادیه ها در سطح شهرستان کرج را از برنامه های مهم سال حماسه اقتصادی عنوان کرد.

وی در خصوص فعالیت عطاری ها در کرج اظهار داشت: رشد قارچ گونه و نبود نظارت تخصصی در عطاری ها یکی از چالش های پیش روی در بحث استفاده از گیاهان دارویی در سطح شهر است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی فرماندرای ضمن اشاره به عرضه داروهای ترکیب شیمیایی با عبارات "ترک اعتیاد تضمینی" و "پودرهای چاقی و لاغری" و ورود داروهای چینی در عطاری ها گفت: عدم نظارت و نداشتن صنف ویژه در مبحث طب سنتی و گیاهان دارویی موجب دگردیسی و تحریف طب اسلامی که از علوم سده های گذشته ایران بود، شده است.

مهرور یادآور شد: با بررسی‌های انجام گرفته گرایش مردم به مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی افزایش یافته است بنابراین دانشگاه علوم پزشکی از متولیان امر در مسیر آموزش و اطلاع رسانی شفاف در این زمینه به مردم باشد.

پایبندی به قانون خط و مشی امور باشد

مهرور در خصوص رسیدگی به وضعیت نانوایی ها که دستور جلسه دیگر این نشست بود گفت: اگر به قانون و بندهایی که در خصوص آرد و نان آمده پایبند باشیم و این مهم خط مشی امور باشد، کارها به نحو مطلوب تری به سرانجام می رسد زیرا تمکین به قانون یعنی احترام گذاشتن به حق و حقوق مردم و پایبند بودن به هنجارها و از این رو باید این امر در اولویت قرار گیرد.

وی اظهار داشت: خدمت رسانی مطلوب از وظیفه ذاتی متصدیان واحد های صنفی است که به رغم تاکیدات بسیار متاسفانه همچنان شاهد برخی مشکلات در امر نان هستیم که باید با جدیت و دقت بیشتری توسط اتحادیه، مجمع امور صنفی و دستگاه های مرتبط پیگیری شود.

قصور در گران فروشی پذیرفته نیست

مهرور ضمن تذکر به امر گران فروشی در برخی نانوایی ها یادآور شد: در این خصوص قصور و کوتاهی پذیرفته نیست و این تخلف باید به سرعت و جدیت مرتفع شود.

چایخانه های سنتی با نگاه مدیریت فرهنگی اداره شوند

ساماندهی و نظارت دقیق و بهسازی چایخانه های سنتی در دستور کار سوم این جلسه قرار گرفت و مهرور در این باره اظهار داشت: چایخانه ها می توانند با یک نگاه تازه، فرهنگی و اجتماعی و نیز با یک برنامه ریزی صحیح و اصولی، خدمات مطلوب تری ارائه کنند.

 
 

کد خبر 2137658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha