۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۰۵

در شهر بروجن/

ايجاد كانون گرد و غبار در پي‌تخريب فضاي سبز/ وقتي درختان جای خود را به خودرو می‌دهند

ايجاد كانون گرد و غبار در پي‌تخريب فضاي سبز/ وقتي درختان جای خود را به خودرو می‌دهند

شهرکرد - خبرگزاری مهر: تخریب فضای سبز اطراف میدان انقلاب بروجن توسط شهرداری موجب شده که این فضای سبز به پارکینگ خودرو تبدیل شود و در آستانه فصل پاييز و آغاز وزيدن بادهاي پاييزي به علت داشتن سطح خاكي به يك كانون توليد گرد و غبار در شهر بروجن تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرداری بروجن در ایام نوروز سالجاری اقدام به ریشه کن کردن درختان فضای سبز کنار میدان انقلاب بروجن کرد و همه درختان این قسمت شهر توسط بیل میکانیکی و لودر ازخاک بیرون آورده شده است.

تخریب فضای سبز درختی موجب شده است که این محل به محل پارک خودرو تبدیل شود و کسبه منطقه و مردم خودروهای خود را در این محل پارک کنند.

از طرفي اين منطقه به علت داشتن سطح خاكي و نرم شدن خاك در اثر ورود ماشين موجب شده است كه در پي وزيدن يك باد ملايم گرد و خاك از اين منطقه بلند شود و هواي اين منطقه بروجن را آلوده كند.

در حالي كه درختان اين منطقه ريشه كن شدند تا فضاي تجاري در اين منطقه ساخته شود اما اين محل به محل پارك خودرو تبديل شده و خبري از احداث واحد تجاري و متجمع تجاري نيست و موجب شده است در آستانه فصل پاييز و ورزش بادهاي پاييزي به كانون گرد و غبار در اين شهر تبديل شود وهواي شهر را تحت تاثير قرار دهد.



ایام نوروز سالجاری بعد از ریشه در آوردن درختان

فعال محیط زیست و منابع طبیعی در خصوص به خبرنگار مهر گفت: یکی از وظایف شهرداریها و شوراهای شهر حفاظت و توسعه فضای سبز شهر است.

هومان خاکپور تاکید کرد: با توجه به اینکه اکثر نقاط کشور و استان هم اکنون با مشکل کمبود منابع آب مواجه است باید توسعه فضای سبز درختی در اولویت قرار گیرد.



خودروها جای درختان را گرفتند(شهریور ماه سالجاری)

تبديل فضاي سبز به كانون گرد و غبار

وی تاکید کرد: شهرداریها و مسئولین شهر باید در این خصوص هم از فضای سبز نگهداری کنند و هم فضای سبز را توسعه دهند، اتفاقی که در شهر بروجن افتاده برعکس است و بجای اینکه تلاش کنیم از فضای سبز حفاظت شود به بهانه توسعه تجاری وساخت اماکن تجاری فضای سبز از بین می رود.

وی اذعان داشت: فضای سبز اطراف میدان انقلاب بروجن محلی برای استراحت جوامع محلی بوده است که برای امرار معاش، درمان، کار و ... وارد شهر بروجن می شده اند و از بین رفتن درختان این منطقه و نابودی فضای سبز، روستائیان را سرگردان خیابانها کرده و ومجبور شده اند بلوارهای شهر را برای استراحت انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: ملاحظات زیست محیطی توسط شهرداری در این خصوص در نظر گرفته نشده است واز بین رفتن درختان موجب شده است این محل در آستانه فصل پاییز و آغاز وزيدن بادهای پاییزی به کانون تولید گرد و غبار تبدیل شود.

ساخت فضای سبز جدید در کنار ترمینال و میدان انقلاب در دستور کار شهرداری است

شهردار بروجن در این خصوص به خبرنگار مهر می گوید:  مجتمع پارکینگ، خدماتی و تجاری کنار میدان انقلاب بروجن ساخته می شود و این منطقه توسعه می یابد.

حمید شفیع زاده اظهار داشت: مجتمعی که در این منطقه ساخته می شود دارای دو طبقه پارکینگ و دارای واحد های تجاری و خدماتی است و این محل به واسطه این مجتمع رشد و توسعه پیدا می‌کند.

وی اذعان داشت: در کنار میدان انقلاب مقابل محل ساخت مجتمع تجاری، شهرداری دارای 71 هزار متر مربع زمین است که برای استراحت مسافران و روستائیان محلی به زودی پارکینگ و پارک و فضای سبز در ان منطقه ساخته می شود و مشکل محل استراحت روستائیان محلی و مسافران این منطقه مرتفع می شود.

کد خبر 2139955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha