۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷

غروی در گفتگو با مهر:

برای کسب امتیاز در جامعه بین المللی باید رفتاری هوشمندانه داشت

برای کسب امتیاز در جامعه بین المللی باید رفتاری هوشمندانه داشت

قم - خبرگزاری مهر: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: ‌نرمش قهرمانانه باید عزتمندانه باشد و برای کسب امتیاز در جامعه بین المللی باید رفتاری هوشمندانه داشت.

آیت الله سید محمد غروی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون نرمش قهرمانانه بیان کرد: بنده در هر حال اعتقاد دارم که بدون شک دولت آمریکا هم قبل و هم بعد از انقلاب به مردم ما ستم کرده است.

وی ادامه داد: ولی باید به این نکته نیز توجه داشت همه دولت ها مانند یکدیگر نیستند و از یک طرف در جامعه جهانی دولت های سعی می کنند روابط خود را بر اساس منافع تنظیم کنند و جای این وجود دارد که با برخی از دولت ها متفاوت از دولت های گذشته اشان برخورد شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به برخی انعطاف هایی که در دولت فعلی آمریکا برای برقراری رابطه با ایران مشاهده شده است عنوان کرد: گاهی این انعطاف پذیری ها برای این است که دولت آمریکا در سطح بین المللی بتواند یک وفاق بین المللی در راستای اهداف خود به وجود آورد.

وی با اشاره نرمش قهرمانانه ابراز کرد: وقتی که از سوی این کشور انعطافی دیده می شود صددر صد ما نیز دارای منطق هستیم و در برابر این سخنان نرمشی را نشان می دهیم اما باید به این نکته کلیدی توجه شود که این نرمش باید عزت مدارانه باشد تا اگر ثابت شد که آنان در گفته های خود صداقت دارند ما نیز گامی جلوتر برداریم.

غروی با اشاره به نکاتی پیرامون رفتار دولت قبل در جامعه بین الملل با بیان اینکه دولت قبل سعی داشت از مواضع عزت و قدرت با مسائل برخورد کند اما عملا توفیقی را در این زمینه کسب نکرد ادامه داد: متاسفانه طرح مسائلی که در جامعه بین الملل ضرورتی نداشت و همچنین نشان دادن برخی از رفتار های التهاب برانگیز موجب برخورد بد برخی از کشورها با ایران شد.

وی ادامه داد: در هر حال شخصی که دارای وجهه بین المللی است باید در سخنانش که مخاطب آن دیگر کشور ها هستند ادبیات فاخری داشته باشد و در هر حال اینگونه رفتارها باعث تشدید تحریم ها شد که هر چند کشور ما پیوسته در برابر زورگویی و قدرت طلبی استکبار مقاوت می کند اما این تحریم ها موجب ضرر هر دو طرف شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه آنچه در جامعه بین الملل کارایی دارد عقل و درایت است ادامه داد: رفتار ها در جامعه بین المللی باید هوشمندانه باشد تا بتوان امتیاز کسب کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر راه برای مذاکرات رئیس جمهور باز است ابراز داشت: این مذاکرات باید به گونه ای باشد که کشور ما را در نقطه ضعف قرار ندهد و ما امیدواریم که برخی از جریان های داخل کشور نیز در مسائلی که زیر نظر رئیس جمهور و مقام معظم رهبری است مداخله نکنند و مسائل جناحی را به مسائل کلان کشور ترجیح ندهند.

کد خبر 2142614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha