۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴

آیت الله مکارم شیرازی:

غرب برای اثبات حسن نیت باید گام های عملی بردارد/ تعارفات دیپلماتیک فراوان است، مسئولان هوشیار باشند

غرب برای اثبات حسن نیت باید گام های عملی بردارد/ تعارفات دیپلماتیک فراوان است، مسئولان هوشیار باشند

قم - خبرگزاری مهر: مرجع تقلید شیعیان جهان گفت: باید حسن ظن و صداقت غربی ها را در عمل مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در این اجلاس جهانی، تاکید کرد: از سخنرانی های ایراد شده در سازمان ملل متحد بر می آمد که غربی ها در باغ سبزی نشان می دهند؛ ما مایوس نیستیم و امیدواریم تحولی در اوضاع پیدا شود.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه نه رئیس جمهور و نه شخصیت های دیگر نباید به تنهایی به الفاظ و گفته های آنها قناعت کنند، تصریح کرد: باید حسن ظن و صداقت غربی ها را در عمل مشاهده کرد؛ تا زمانی که در مقام عمل تغییری پیدا نشود نشان می دهد که صداقتی در کار نیست.

وی ابراز داشت: برای اثبات صداقت غربی ها باید عمل شان مطابق سخنان شان باشد، اگر گام عملی و یا گام های عملی برداشتند دلیل بر صداقت است، اما اگر این گونه نبود باید تردید کرد.

این مرجع تقلید عنوان کرد:ان شاءالله دولتمردان ما هوشیار و متوجه این نکته هستند و باید ببینند در مقام عمل چه برنامه هایی از آنها دیده می شود وگرنه تعارفات دیپلماتیک در دنیا فراوان است.

وی ادامه داد: البته شاید تغییر موضع و گفته های غربی ها در قبال جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخی از تجاربی باشد که به دست آوردند و فهمیده اند با ایران که قدرت منطقه ای است باید کنار آمد، اما به هر حال تا اینجا حرف بوده است و باید منتظر عمل آنها بود.

باید در مذاکرات حداکثر امتیاز را گرفت

وی مسئولان را به حفظ هوشیاری در قبال اروپایی ها توصیه و بیان کرد: اساس برنامه آنها این است که امتیازی ندهند و حداکثر امتیاز را بگیرند، یا حداقل امتیاز را بدهند و حداکثر را بگیرند، باید ببینیم آیا تحول واقعی در آنها پیدا شده و حاضرند امتیاز بدهند یا نه؟ مسئولان باید با هوشیاری این مرحله را پشت سر بگذارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که امیدواریم سر عقل بیایند و آتش هایی که در منطقه روشن شده خاموش شود،گفت: در کلام یکی از سران غرب این نکته وجود داشت که ایران باید خود را از داستان سوریه کنار بکشد؛ این خطرناک است و باید مراقب این نکته ها هم بود.
 
وی در پایان اظهار داشت: ما امیدوار به عنایات خدای متعال هستیم، امیدواریم خداوند عنایات خود را شامل حال ملت مسلمان، مؤمن و انقلابی ایران بکند.

کد خبر 2142671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha