۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۶

عباسی:

719 اثر تاریخی گلستان ثبت ملي شده است

719 اثر تاریخی گلستان ثبت ملي شده است

گرگان - خبرگزاری مهر: مدير كل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان گلستان گفت: در استان بيش از 719 اثر ثبت ملي شده وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، قربان عباسي شامگاه پنجشنبه در كارگروه گردشگري با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: ميراث فرهنگي استان گلستان بيش از هفت هزار سال قدمت داشته و بيش از دو هزار و 500 اثر در استان شناسايي شده است كه از اين تعداد 719 اثر ثبت ملي و يك اثر ثبت جهاني شده است.
 
وي افزود: برج آجري گنبد قابوس اثر ثبت جهاني شده استان در سال 91 است كه با توجه به ظرفيت هاي استان و با ورود نماينده يونسكو به مرحله ثبت جهاني رسيد، در اين ديدار همچنين ديوار دفاعي گرگان به طول 200 كيلومتر و شهر تاريخي جرجان نيز بازديد شد و به اين نتيجه رسيديم كه ديوار دفاعي گرگان ظرفيت ثبت جهاني را دارد كه در ليست قرار گرفت.
 
عباسي ادامه داد: در استان  دو بافت تاريخي گرگان و گميشان را داريم كه بافت تاريخي گرگان كاملا فعال و بازسازي شده و بخش هايي از اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز در آن واقع شده است.
 
وي اذعان داشت: گلستان بيش از 15 قوم را در خود جاي داده كه اين اقوام هر كدام صنايع دستي خاص خود را دارند، در استان به دنبال ترويج صنايع دستي اصالت دار هستيم، در شهرستانهاي مختلف كلاسهاي آموزشي براي توليد اين صنايع دستي برگزار مي شود.
 
عباسي تصريح كرد: در بخش صنايع دستي رتبه 4 كشوري را داريم و در صادرات غير نفتي نيز جايگاه خود را پيدا كرده ايم در سال گذشته تعهد استان 500 هزار دلار بود كه بيش از سه برابر اين ميزان محقق شد.
 
وي خاطر نشان كرد: به دنبال اين هستيم تا ابريشم راميان را به صورت پايلوت در بياوريم تا به صورت جاذبه اي در بخش هاي مختلف باشد.
 
عباسي در ادامه گفت: در بخش گردشگري پروژه هايي با بيش از 900 ميليارد تومان اعتبار در دستور كار قرار دارد كه شامل هتل هاي 5 ستاره تا پانسيون ها و مهمانپذير ها مي شود، اگر تنوع اسكان در دستور كار قرار گيرد مي توانيم ماندگاري مسافر را در استان بالاتر برده و تبديل به استان هدف گردشگري شويم.
 
30 منطقه هدف گردشگری مشخص شد
 
وي يادآور شد: در بخش سرمايه گذاري نيز 30 منطقه هدف گردشگري را مشخص كرده و در قالب 55 بسته سرمايه گذاري به زبان هاي فارسي و انگليسي روي سايت قرار داديم و تمام اطلاعات مورد نياز منطقه را نيز اعلام كرده ايم تا با اين روش بتوانيم سرمايه گذاران خارجي را نيز جذب كنيم.
 
عباسي با اشاره به برگزاري جشنواره اقوام ايران زمين در گلستان گفت: اين جشنواره شش دوره در استان برگزار شد و دوره هفتم آن نيز به صورت بين المللي برگزار شد که از برنامه هاي جانبي اين جشنواره همايش هاي مخلصين، معتمدين و ريش سفيدان و گردشگري روستايي و توسعه پايدار بود.
کد خبر 2148434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha