۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۲

گزارش مهر از اصفهان/

عملیات پرماجرای هلال احمر برای پیدا کردن جوان گمشده در کویر/ بالگرد هلال احمر نیز اعزام شد

عملیات پرماجرای هلال احمر برای پیدا کردن جوان گمشده در کویر/ بالگرد هلال احمر نیز اعزام شد

اصفهان - خبرگزاری مهر: جوان 25 تا 26 ساله خور و بیابانکی چند روزی است در یکی از بیابان‌های این شهرستان مفقود شده و عملیات جستجو برای یافت وی نیز تاکنون ناموفق بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خور و بیابانک به خبرنگار مهر گفت: به محض اطلاع از مفقود شدن این جوان در خور و بیابانک که توسط جمعیت هلال احمر اصفهان به ما ابلاغ شد چند روز اکیپی به محل مفقود شدن این جوان اعزام کردیم.

ایرجی بیان داشت: پس از به نتیجه نرسیدن اکیپ گشت دیروز درخواست بالگرد از هلال احمر اصفهان را دادیم که به محض درخواست همان روز اعزام شد.

در این خصوص شایعه شد که جمعیت هلال احمر به خاطر نبود سوخت بالگرد خود را در ساعات اولیه  برای عملیات جستجو اعزام نکرده است.

 رئیس جمعیت هلال احمر خور و بیابانک در پاسخ به اینکه "جزئیات بیشتر این جریان چه بوده است و آیا صحت دارد که امتناع جمعیت هلال احمر اصفهان از اعزام  بالگرد به خاطر نداشتن سوخت بوده است" ادامه گفتگو را به چند دقیقه بعد موکول کرد و پس از آن نیز به تماسهای خبرنگار مهر پاسخ داده نشد.

تاخیر بالگرد به دلیل کمبود سوخت نبود بلکه تاریکی شب عامل آن گزارش شده است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز این موضوع که جمعیت استان بالگرد را به خاطر نداشتن سوخت به محل مورد نظر اعزام نکرده است، اشتباه خواند و بیان  داشت: متاسفانه دو روز پس از مفقود شدن این جوان در کویر مصر خوروبیابانک به مرکز EOC جمعیت اطلاع دادند و حتی اطلاعات داده شده به صورت کامل و شفاف نبود.

مومنی با بیان اینکه علت تاخیر بالگرد نبود سوخت نبوده بلکه از نظر زمانی فرصت مناسبی برای پرواز نبود، افزود: چون بالگرد در تاریکی شب نمی‌توانست پرواز کند، بالگرد یک روز بعد به سمت نائین حرکت و پس از جستجو به سمت خور و بیابانک حرکت کرد اما همچنان جستجوها بی‌نتیجه مانده است.

در همین راستا خبری به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، به تمام رسانه‌ها با این عنوان " اعزام بالگرد هلال احمر جهت جستجو و نجات فرد مفقود شده در خور و بیابانک" ارسال شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در این متن اعلام کرده است که عصر روز جمعه 12 مهرماه بنابر گزارش مرکز EOC (کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری ) جمعیت هلال احمر استان مبنی بر مفقودی فردی در خور و بیابانک بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر شهرستان خور و بیابانک جهت انجام عملیات جستجو و نجات به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: همزمان با تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر از عصر دیروز تا صبح روز شنبه ، با هماهنگی سازمان امداد و نجات کشور بالگرد هلال احمر نیز جهت اجرای عملیات جستجو و نجات ظهر امروز در پایگاه امداد و نجات شهرستان خور و بیابانک مستقر و عملیات جستجو را آغاز کرده است.
 

کد خبر 2150232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha