۱۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۶

نصرتی خبرداد:

46 تقاطع غیر همسطح در قزوین ساخته می شود

46 تقاطع غیر همسطح در قزوین ساخته می شود

قزوین- خبرگزاری مهر: شهردار قزوین گفت: به منظور روانسازی ترافیک در چند سال آینده و پاسخگویی به نیاز مردم 46 تقاطع غیر هم سطح برای شهر پیش بینی شده که بتدریج احداث و آماده بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود نصرتی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح اولین پل کابلی استان گفت: برای ایجاد آرامش در رفت و آمدهای شهری باید کمربندی ها و پلهای مناسبی در بخشهای مختلف طراحی و اجرا شود تا با روان سازی ترافیک بتوانیم آرامش مردم را تامین کنیم.

وی افزود: با ایجاد کمربندی ها و ساخت 46 تقاطع غیر هم سطح تلاش می کنیم تا کرامت شهروندان حفظ شود و آرامش و امنیت ساکنان قزوین حفظ شود که در این راستا پل امام علی(ع) با توجه به موقعیتی که دارد و وجود رودخانه و کانال به صورت کابلی اجرا شد که محور شمال به جنوب در غربی ترین قست قزوین از این تقاطع عبور خواهد کرد.

نصرتی بیان کرد: این محور هم شرق و غرب و هم جنوب و شمال قزوین را پوشش می دهد و با اینده نگری تلاش شد تا امتداد آن به شمال از امتداد بلوار معلم بر اساس طرح مصوب تا اتوبان ادامه یابد و در شمال شهر نیز در ادامه همین بلوار از اتوبان هم ورودی خواهیم گرفت که در جذب گردشگر هم موثر خواهد بود.

شهردار قزوین افزود: با موافقت شورای اسلامی سه ورودی براش قزوین تصویب شده که یک مورد از تقاطع ها از داخل بلوار امام علی(ع) در یک سال آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود و بلوار غرب قزوین هم با نام امام علی در جنوب بلوار باهنر با این تقاطع پوشش داده می شود که دسترسی به اتوبان در غرب هم ممکن می شود.

نصرتی یادآورشد: برای اینکه مجموعه ترافیکی شهر از مرکز تحت پوشش قرار گیرد باید فعالیت در محیط های پیرامونی انجام شود که با ایجاد کمربندی های جدید روان سازی ترافیک محقق می شود.

وی ساخت تقاطع امام علی را طرحی فرا استانی دانست و گفت: این پل دارای 4.5 هکتار فضای سبز است که این میزان بیشتر از پارک ملت قزوین است و با عبور از کنار باغستان سنتی چشم انداز بسیار زیبایی دارد.

شهردار قزوین از افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید رجایی هم در ماه آینده خبر داد و گفت: این پل به عنوان بزرگترین تقاطع غیر هم سطح استان در یک رکورد هشت ماهه افتتاح خواهد شد.

شهردار قزوین بیان کرد: ورودی های خوبی برای شهر قزوین طراحی و پیش بینی شده که آینده روانی را برای عبور و مرور شهروندان ترسیم خواهد کرد.

در این مراسم از تلاش دست اندرکاران ساخت این پل تقدیر شد.

کد خبر 2153154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha