۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۹:۵۷

حدادعادل:

ترویج سبک زندگی اسلامی مانع از نفوذ تفکر غربی می شود/ ابلاغ سلام گرم رهبری به مردم خراسان شمالی

ترویج سبک زندگی اسلامی مانع از نفوذ تفکر غربی می شود/ ابلاغ سلام گرم رهبری به مردم خراسان شمالی

مشاور مقام معظم رهبری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه مانع از نفوذ تفکر منحط غربی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر از خراسان شمالی، غلامعلی حدادعادل عصر سه شنبه و در سالروز دیدار دانشجویان خراسان شمالی با مقام معظم رهبری در سال گذشته، در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور استان، با اشاره به این که مسئله سبک زندگی اسلامی برای نخستین بار در بجنورد از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، اظهار داشت: معظم له سبک زندگی اسلامی را در بجنورد به تفصیل بیان کرده و با بیان این مسئله، سلسله مطالبات فرهنگی را آغاز کردند.

به گفته وی سبک زندگی اسلامی در واقع از فرهنگی دینی و اسلامی نشئت گرفته اما سبک زندگی ملموس تر و جامع تر از فرهنگ است.

حدادعادل با بیان این که در حال حاضر بسیاری از مردم جهان تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار گفته اند، عنوان کرد: با غلبه فرهنگ غربی در این کشورها، آنها فرهنگ بومی خود را از دست داده و فاقد هویت شده اند.

وی به هجوم فرهنگی غرب در کشور اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: فرهنگ اسلامی مردم ایران نیز از هجوم فرهنگ غربی آسیب دیده و لازم است در این زمینه با ترویج سبک زندگی اسلامی، مقابله ای هدفمند صورت گیرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ترویج سبک زندگی اسلامی را مانع از نفوذ فرهنگ منحط غربی ذکر و اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر فرهنگ غربی در بسیاری از بخش های فرهنگی جامعه تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به پوشش مردان و زنان  در جامعه اسلامی ایران، تصریح کرد: نوع پوشش در جامعه ما می تواند بهترین قاضی برای تشخیص میزان پوشش برگرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.

به گفته حدادعادل در حال حاضر فشارهای فراوانی به بانوان باحجاب جامعه وارد می شود تا پوشش خود را تغییر دهند و همه این ها از آسیب ها و نتایج نفوذ فرهنگ غربی در جامعه است.

وی اظهار داشت: فرهنگ غربی علاوه بر پوشش بانوان، در سایر بخش های جامعه نیز اثر سوء خود را گذاشته به گونه ای که اکنون معماری و ساخت و سازها در کشور نیز تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار گرفته است.

حدادعادل نفوذ فرهنگ غربی در مکالمات روزمره مردم را نیز از دیگر آثار سوء این تهاجم همه جانبه ذکر و اظهار کرد: در حال حاضر برخی افراد به جای واژه زیبا و مناسب"خدانگهدار"، از اصطلاح"مواظب خودت باش" استفاده می کنند که اگر چه کلمات آن فارسی است، اما اسلوب آن از فرهنگ غربی وارد شده است.

به گفته وی واژه خدانگهدار از فرهنگی دینی و اسلامی نشات گرفته، در حالی که سایر واژه ها و جملاتی که هم اکنون برای استفاده در این مواقع وارد فرهنگ ما شده است؛ چندان سنخیتی با فرهنگ اسلامی و دینی جامعه ندارند.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از ورود غذاهای خارجی که با فرهنگ اسلامی سازگاری ندارند و نیز استفاده از واژگان غربی در محاورات، انتقاد کرد و گفت: نفوذ و رسوخ فرهنگ غربی در زندگی ما به اندازه ای پیش رفته که آرزوهای ما نیز شبیه آمال انسان های غربی شده است.

به گفته حدادعادل تقلید صرف از ظواهر فرهنگ غربی با سبک زندگی اسلامی مغایر بوده و سبب می شود تا جامعه روز به روز از فرهنگ اصیل اسلامی فاصله گیرد.

ابلاغ سلام گرم رهبری به خراسان شمالی

مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم سالگرد ورود رهبری به خراسان شمالی پرداخت و عنوان کرد: مراسم استقبال نمادین از مقام معظم رهبری که نوزدهم مهر ماه امسال از فرودگاه تا مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد؛ نشان دهنده عمق ارادت مردم این استان به ولایت فقیه بود.

حدادعادل گفت: زمانی که این جانب به معظم له عرض کردم که برای ماموریت سالگرد سفر ایشان به بجنورد می روم، مقام معظم رهبری بسیار شادمان شده و فرمودند که سلام گرم ایشان را به مردم خراسان شمالی ابلاغ کنم.

کد خبر 2156661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha