۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۲

ناظمی:

شاهد کاهش شیب تولد و ازدواج در كشور هستیم/ ثبت 900 هزار ازدواج در سال

شاهد کاهش شیب تولد و ازدواج در كشور هستیم/ ثبت 900 هزار ازدواج در سال

رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: متاسفانه شيب كاهش در تولد و ازدواج را در كشور شاهد هستيم و در 30 سال آينده تولد و فوت برابر خواهد شد و افزايش جمعيتی نخواهيم داشت.

به گزارش  خبرنگار مهر، محمد ناظمي اردكاني در جمع مسئولان شهرستان چناران گفت: سازمان ثبت احوال در سال يك ميليون و 400 هزار تولد و 400 هزار فوتي ثبت مي كند و حدود  900هزار ازدواج و 150 هزار طلاق در سال در ثبت احوال ثبت مي شود.

وي افزود: متاسفانه شيب كاهش در تولد و ازدواج را در كشور شاهد هستيم و در 30 سال آينده تولد و فوت برابر خواهد شد که باید با تدابیر ویژه این امور را مدیریت کرد.

وي ادامه داد: به ازاي هر تولد 100 دختر 105 تولد پسر در كشور داريم.

ناظمي با اشاره به اینکه طبق قانون ثبت احوال سن قانوني براي دختران و پسران 15 سال است بيان داشت: جمعيت كشور در دوره جواني است كه زمان طلایی ورود به كارهاي اقتصادي است.

معاون وزير كشور گفت: شناسنامه ها در سن 15 سالگي عكسدار مي شوند و كارت ملي نيز در زمان عكس دار شدن شناسنامه صادر مي شود.

ناظمي افزود: افرادي كه  مادر ايراني و پدرشان خارجي است و پدرش فوت يا به هر طريقي نيست، بعد از 18 سال مي توانند درخواست تغيير تابعيت بدهند و شناسنامه ايراني بگيرند.

در ادامه مدير كل ثبت احوال خراسان رضوي گفت: افرادي كه سنشان سي سال تمام است به خاطر اينكه چهره اشان و عكس شان تغيير كرده ملزم به تعويض شناسنامه خود هستند .

حسين نيري افزود: در كشور دو نوع شناسنامه صادر مي شود، جلد سبز رنگ مربوط به شناسنامه افرادي است كه سنشان كمتر از 15 سال مي باشد و افراد بالاي 15 سال شناسنامه جلد قهوه اي دريافت مي كنند.

در ادامه حجت الاسلام مظفر تاجي امام جمعه چناران گفت: با توجه به ايجاد و وجود يك شهر جديد به نام گلبهار در حوزه شهرستان چناران و جمعيت رو به افزايش اين شهر در آينده نزديك تقاضاي استقرار اداره يا نمايندگي اداره ثبت احوال در اين شهر ضرورت  دارد.

وي افزود: جا دارد توسط ثبت احوال از شبكه اعلام در روستاها كه متشكل از دهياران، خانه هاي بهداشت و شوراهاي اسلامي روستاها  كه وظيفه اطلاع رساني در مورد وفايات و تولدها دارند تقدير شوند.

در ادامه رئيس سازمان ثبت احوال كشور از اداره ثبت احوال چناران بازديد كرد.

 

کد خبر 2159334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha