۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۳۸

نوبخت در جمع خبرنگاران:

بررسی افزایش بهای حامل های انرژی در دولت/  اصلاحیه قانون بودجه نشان دهنده خالی بودن خزانه است

بررسی افزایش بهای حامل های انرژی در دولت/  اصلاحیه قانون بودجه نشان دهنده خالی بودن خزانه است

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: فعلا در حال بررسی مسئله افزایش قیمت حامل های انرژی هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمدباقر نوبخت پس از پایان جلسه صحن علنی مجلس در جمع خبرنگاران در ارزیابی جلسه امروز نمایندگان و بررسی کلیات لایحه اصلاحیه بودجه 92 گفت: قطعا دولت از همکاری نمایندگان محترم بسیار سپاسگزار است در جهت همکاری که انجام داده اند، هم از ریاست مجلس که بخش ویژه ای برای این کار گذاشتند و هم از کمیسیون برنامه و بودجه بسیار قدردانی می کنیم؛ چراکه در خارج ساعات اداری هم وقت کافی برای تسریع در رسیدگی به این لایحه داشتند.

وی افزود: خوشبختانه مصوبات کمیسیون با توجه به دقت نظری که داشتند واقع بینانه بود و می‌تواند رافع مشکلات دولت باشد؛ چراکه کمک کردند یک قانون بودجه شفاف و متعادلی را به تصویب برسانیم، اگر مجلس محترم هم با اعتماد به کمیسیون تخصصی این اقدام را تکمیل کرده و تبصره های پیشنهادی را رأی دهند، به نظر می رسد ما تا پایان سال بدون کسری بتوانیم بودجه سال 92 را اجرایی کنیم.

سخنگوی دولت در خصوص تعیین تکلیف سه دهک پردرآمد عنوان کرد: کارگروه هایمان در حال بررسی هستند، به محض اینکه قانون به وقت ابلاغ شود با توجه به اینکه کارگروه های ما در حال فعالیت هستند به سرعت آن را مشخص می کنیم.

نوبخت همچنین درباره خانواده ایثارگران تصریح کرد: در بند 22-7 با عنایت به اینکه 25 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش سهم مشارکه و سهام دولتی گذاشته شد، با اولویت پرداخت به مطالبات ایثارگران این موضوع در دستور کار است.

وی درباره افزایش حامل های انرژی گفت: در حال بررسی هستیم.

سخنگوی دولت همچنین درباره بدهی های دولت که از دولت قبل باقی  مانده است ، گفت: تیمی را در حوزه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی مامور کردیم که کلیه مطالبات پیمانکاران از دولت را احصاء کنند و هر میزان آن را که توانستیم امسال پرداخت کنیم، این کار را خواهیم کرد و بقیه را هم در لایحه بودجه 1393 خواهیم دید و هم در اجرا آن را عملیاتی خواهیم کرد.

نوبخت درباره اینکه دولت عنوان کرده بدهی ها زیاد است و در خزانه چیزی نیست، گفت: همین اصلاحیه قانون بودجه نشان دهنده این وضعیت است.

کد خبر 2161180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha