۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳

جان نثاری:

شهرداری گزارش تخلفات ساختمانی را بایگانی می‌کند/ارائه 8 هزار پرونده تخلف به شهرداری در سال گذشته

شهرداری گزارش تخلفات ساختمانی را بایگانی می‌کند/ارائه 8 هزار پرونده تخلف به شهرداری در سال گذشته

اصفهان – خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان راه‌اندازی پلیس ساختمان را ضروری دانست و گفت: در سال گذشته مهندسان ناظر ساختمان در شهر اصفهان بیش از هشت هزار تخلف ساختمانی را به مناطق مختلف شهرداری ارائه داده‌اند و این در حالی است که شهرداری این گزارشات را بایگانی می‌کند و توجهی به آنها ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول جان نثاری پیش از ظهر شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان راه‌اندازی پلیس ساختمان در اصفهان را ضروری دانست و ادامه داد: اجرای این طرح که در بسیاری از استان‌های کشور انجام شده می‌تواند در راستای اطلاع‌رسانی، پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، اعمال ضوابط قانونی و توقف و پلمپ کار جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌هایی که توسط پلیس ساختمان عنوان می‌شود می‌تواند سطح آگاهی جامعه را نسبت به عواقب عدم رعایت اصول فنی، شهرسازی و ایمنی ساختمان آشنا سازد، افزود: البته در حال حاضر در بخش‌هایی از شهرداری به این موضوع رسیدگی می‌شود ولی باید با توجه به جامعیت موضوع باید پلیس ساختمان راه اندازی شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شکایات متعددی از سوی مردم در راستای عدم رعایت حقوق همسایگان در هنگام ساخت و سازها اعلام شده است، بیان داشت: آنچه در سطح شهر مشاهده می‌شود نیز بیانگر این موضوع است که در طول ساخت ساختمان تصرف گذر عبور مردم، سر و صداهای ناهنجار و سایر اقدامات آزاردهنده از سوی کارگران برای مردم اعمال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مهندسان ناظر ساختمان تخلفات ساخت و سازهای ساختمانی در سطح شهر را به شهرداری ارائه می‌دهند، ادامه داد: متاسفانه شهرداری به این گزارشات توجهی ندارد و آنها را بایگانی می‌کند.

جان نثاری با اشاره به ارائه بیش از هشت هزار تخلف ساخت و ساز در اصفهان توسط مهندسان ناظر ساختمان در سال گذشته اظهار داشت: امیدواریم با راه ا‌ندازی پلیس ساختمان این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

شهرداری نسبت به تخلفات ساختمان سازی اصفهان بی‌تفاوت نیست

ابوالقاسم گلستان نژاد، معاون شهردار اصفهان نیز در ادامه این جلسه در واکنش به اظهار نظر این عضو شورای اسلامی در خصوص عدم توجه شهرداری اصفهان نسبت به گزارشات ارائه شده از سوی مهندسان ناظر ساختمان اظهار داشت: بسیاری از این گزارشات به سازمان نظام مهندسی برمی‌گردد و این نهاد باید جدی‌تر وارد عمل شود.

محسن رنجبر، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در این خصوص اقدامات شهرداری در خصوص بررسی گزارشات ارائه شده از سوی مهندسان ناظر ساختمانی بیان داشت: مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری اصفهان در این زمینه اقدامات جدی را انجام داده است و نسبت به این موضوع بی تفاوت نیست.
 

کد خبر 2175769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha