۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۵۷

عظیم زاده:

افق 5 ساله شهر جدید هشتگرد تا پایان 92 تدوین می شود/ دو مدیریتی بودن عمده مشکل شهرهای جدید

افق 5 ساله شهر جدید هشتگرد تا پایان 92 تدوین می شود/ دو مدیریتی بودن عمده مشکل شهرهای جدید

کرج - خبرگزاری مهر: شهردار شهرجدید هشتگرد با بیان اینکه عمده ترین مشکلات شهرهای جدید کشور دو مدیریتی بودن این شهرها است، گفت: شهروندان تمام مشکلات در هر نقطه از شهر را از چشم شهرداری می بینند.

به گزارش خبرنگار مهر، كامران عظيم‌زاده بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به پیشینه تاسيس شهر جديد هشتگرد گفت: شهرجديد هشتگرد در ابتدا توسط شركت عمران ساخته و بنا نهاده شد و در سال 83 شهرداري اين شهر شروع به كار كرد و تقريباً در سال 86 شهرداري به صورت جدي‌تر و با پتانسيل بالايي فعاليت‌هاي خود را گسترش داده و از سال 88 پيگيري امور اين شهر با ورود افراد متخصص و نيروهاي بيشتر وارد مرحله‌ جديد از فعاليت خود شد.

وی عمده ترین مشکلات در شهرهای جدید کشور را دو مدیریتی بودن شهرها دانست و اظهار داشت: اگر در هر نقطه از شهر مشکلی وجود داشته باشد شهروندان از چشم شهرداری می بینند و به سراغ ما می آیند در صورتی که بیشتر تمرکز ما در فازهای یک و دو و همچنین قسمتی از فاز سه است که تحویل شهرداری شده و مشکلات فازهای دیگر مربوط به سازنده شهر یعنی شرکت عمران است.

عظیم زاده در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ميدان ورودي اين شهر توضيح داد: متأسفانه ميدان ورودي شهر داراي نواقصي است و ما نيز مراتب اعتراض خود را بر ساماندهي و اصلاح هندسي میدان و یا ايجاد تقاطع غيرهمسطح در اين ميدان به شركت عمران اعلام كرده‌ايم.

وي در ادامه اين نشست در خصوص اهداف مديريت ‌شهري در شهرجديد هشتگرد و افق پنج ساله آن اظهار داشت: در اين شهر بسياری از اقوام و فرهنگ‌ها وجود داشته و همچون ايراني كوچك بر نگين انگشتري استان ‌البرز مي درخشد و پرداختن به آينده اين شهر و زيرساخت‌هاي آن از جمله موارد ضروري است كه باید مورد تدبير و برنامه‌ريزي قرار گرفته و در افق 5ساله شهر لحاظ شده است.

شهردار شهرجديد هشتگرد تنظيم سند چشم‌انداز پنج ساله اين شهر را مورد توجه قرار داد و اعلام كرد: تا پايان سال 92 سند چشم‌انداز پنج ساله اين شهر تدوين و بر اساس آن برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي ايجاد زيرساخت‌ها و چشم‌انداز آتي اين شهر انجام خواهد گرفت.

استقبال از سرمایه گذاران بخش ورزشی و گردشگری در شهر جدید

عظيم‌زاده ورود سرمايه‌گذاران بخش خصوصي را از ديگر موارد ضروري براي دستيابي به اهداف مديريت شهري در اين شهر برشمرد و گفت: از سرمايه‌گذاران در زمينه بخش ورزشي و گردشگري در اين شهر استقبال كرده و آماده هر گونه همكاري با آنان در اين زمينه هستيم.

وی همچنین آموزش فرهنگ آپارتمان‌نشيني بین ساکنان بیش از هزار واحد از آپارتمان‌هاي اين شهر با استفاده از اساتيد حقوقدان، آتش نشانی، پليس پيشگيري و ... را از جمله اقدامات فرهنگی انجام شده در اين زمينه عنوان کرد.

وي برگزاري همايش طب اسلامي، همايش خانواده موفق، تربيت ديني فرزند، کلاس های نگهداری گل های آپارتمانی، نصب بنر و فعاليت فرهنگي در زمينه عدم استعمال دخانيات، عدم استفاده از كالاهاي قاچاق، ايجاد كتابخانه‌ در سطح ادارات و همكاري با نهاد كتابخانه‌ها در زمينه‌ كتاب و كتابخواني،‌ چاپ داستان های کوتاه و آموزنده و توزیع در اماکن عمومی پر رفت و آمد، ادارات، اتوبوس ها، تاکسی ها و... ، برگزاري مراسم هفتم امام حسین (ع)، شيرخوارگان حسيني در ماه‌محرم در هر سال، برگزاري مراسم و اعياد ملي و مذهبي، يادواره شهدا و نورافشاني به مناسبت اعیاد و برگزاري كلاس‌هاي قرآن و احكام براي پرسنل در شهرداري و ...  از دیگر فعاليت‌هاي فرهنگي و ديني انجام شده برشمرد.

600 دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری

عظیم زاده در خصوص دانشگاه علمي و كاربردي اين شهرداري هم توضيح داد: نزديك به 600دانشجو در هفت رشته و در مقطع كارداني در اين دانشگاه به تحصيل مشغول هستند.

عظيم‌زاده گفت: ارتقاء سطح علمي و تحصيلي كاركنان اين شهرداري و حركت به سوي تخصص گرايي از ديگر اهدافي است كه سمت‌وسوي بهتري براي ارائه خدمات به شهروندان مهيا مي‌كند.

شهردار شهرجديد هشتگرد در پايان بازدید ميداني و چهره‌به‌چهره از مردم شهر را از ديگر مواردي برشمرد كه در جهت ارتقای سطح خدمات مؤثر بوده و در اين خصوص اظهار داشت: بررسي مشكلات و گفتگو با مردم و حل مشكلات آنان در ارائه خدمات زمينه مناسبي را براي خدمات‌رساني بهتر مهيا مي‌سازد.

کد خبر 2176887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha