۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۸

توجه به نقش چهره‌های علمی در مذاکره با خودروسازان جهان

توجه به نقش چهره‌های علمی در مذاکره با خودروسازان جهان

رئيس پژوهشكده خودرو دانشگاه علم و صنعت ضمن مطلوب ارزيابي كردن همايش بين المللي صنعت خودرو خواستار استفاده از نيروهاي علمي در تعامل با خودروسازان بزرگ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن شجاعي فر اظهار داشت: برگزاري همايش بين المللي صنعت خودرو كشور مي تواند روابط حسنه اي را  بين ايران و خودروسازان برتر  جهاني شود و با توجه به توافق صورت گرفته در مذاكرات گروه 5+1 و ايران و رفع تحريم صنعت خودرو مي توان خوشبينانه به نتايج اينگونه همايش ها اميدوار بود.

وي با بيان اينكه بايد در همكاري هاي آتي با خودروسازان جهاني به دنبال انتقال تكنولوژي ساخت خودروهاي جديد بود، تصريح كرد: متاسفانه اين امر پيش از اين توسط افراد بنگاهي صورت مي گرفت و از افرادي كه اطلاعات علمي اين كار را داشته اند استفاده نشده است و بايد در اين امر از افراد دانشگاهي در حوزه خودرواستفاده كرد.

رئيس كرسي ارتباط صنعت با دانشگاه افزود: در قراردادهاي پيشين با خودروسازان جهاني اشتباهاتي صورت گرفته است كه بايد از تداوم آن در همكاري با خودروسازان جهاني جلوگيري كرد.

شجاعي فرد با اشاره به آمادگي جنرال موتور براي همكاري با خودروسازان ايراني تاكيد كرد: علاوه بر اين بسياري از خودروسازان مطرح جهاني كه ما با آنها در ارتباط هستيم اعلام آمادگي كرده اند كه با خودروسازان ايراني در سطوح مختلف همكاري كنند ولي متاسفانه تمركز ايران بر دو خودروساز جهاني باعث شد كه بسياري از فرصت هاي اين حوزه به راحتي از دست برود.

وي افزود: بازار پرپتانسيل خودرو ايران با مشخصات كنوني كه مي توان آن را يكي از بي نظير ترين بازارها براي خودروسازان برشمرد مهمترين عامل جذابيت حضور خودروسازان جهاني در ايران است و بايد با تدبيري علمي و كارشناسانه از اشتياق آنها در اين حوزه بهترين بهره را برد.

رئيس پژوهشكده خودرو دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان كرد: با توجه به مزيت‌هاي ايران در همكاري با خودروسازان برتر جهاني بايد با تداوم همكاري با اين خودروسازان و تداوم اينگونه همايش‌ها به‌دنبال پيشرفت هرچه بيشتر صنعت خودرو و ارتقای كيفي آن بود.

کنفرانس بین المللی صنعت خودرو ایران نهم آذرماه سال جاری مطابق با 30 نوامبر 2013 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برپا خواهد شد.

کد خبر 2184930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha