۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۸

ترجمه محسن سلیمانی از کتاب «طرح و ساختار رمان» زیر چاپ رفت

ترجمه محسن سلیمانی از کتاب «طرح و ساختار رمان» زیر چاپ رفت

محسن سلیمانی از به دست چاپ سپردن ترجمه خود از کتاب «طرح و ساختار رمان» نوشته جیمز اسکات بل خبر داد.

محسن سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر از زیر چاپ رفتن کتاب «طرح و ساختار رمان» نوشته جيمز اسكات بل با ترجمه خود توسط انتشارات سوره مهر خبر داد و گفت: اين كتاب 500 صفحه‌ای كه ششمين كتاب از طرح مجموعه كتاب‌های آموزشی است اثر تازه‌ای از مجموعه آثار آموزشی در حوزه داستان نویسی به شمار می‌رود که توسط من در حال انتخاب، ترجمه و تالیف است.

سلیمانی افزود: اغلب رمان‌ها، صرف نظر از اينكه چه نوع رمانی هستند، بايد مشكل ساختاری خود را به نحوی حل كنند، مگر اينكه نويسنده‌های آنها برايشان مهم نباشد كه خواننده‌ها رمانشان را می‌خوانند يا نمی‌خوانند. اسكات بل در این میان معتقد است رمان‌نويس‌ذاتی نداريم و همه می‌توانند نوشتن يك رمان را با ساختاری جذاب بياموزند.

سلیمانی ادامه داد: نویسنده در اين كتاب 500 صفحه‌ای به تشريح طرح رمان، اجزای پيونددهنده آن، معرفی طرح رمان‌های ادبی قالب‌دار، نگاه رمان‌نويسان نوگرا به طرح، شيوه‌های پيدا كردن سوژه، ساختار مطلوب يك طرح، ويژگي‌های شروع، وسط و پايان جذاب در يك رمان، ارتباط صحنه‌ها و شخصيت‌پردازی با طرح و ساختار، نظام‌های طراحی، الگوهای طرح، عيب و ايرادهای هميشگی طرح و راه‌های درمان آن، راهنمایی‌ها و ابزارهایی برای اصلاح طرح و ساختار رمان و ... پرداخته است.

جيمز اسكات بل، داستان‌نويس، فيلمنامه‌نويس، استاد دانشگاه و شاعر آمريكايی است که در رشته حقوق تحصيل و وكيل شد، ولی به دليل زمينه فعاليت‌های ادبی و هنری  كه در دوران جوانی و دانشگاه داشت ناگهان تصميم گرفت نويسنده شود. وي غير از مقالات مختلف و چند فيلمنامه، تاكنون بيش از 29 رمان منتشر كرده و رمان‌هايش نيز به 10 زبان دنيا ترجمه شده است.

کد خبر 2185343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha