۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۹:۲۵

پاک فطرت خبر داد:

روند ساخت پل كابلي وليعصر(عج) تسريع مي‌شود

روند ساخت پل كابلي وليعصر(عج) تسريع مي‌شود

شیراز – خبرگزاری مهر: شهردار شيراز هر يك از پروژه‌هاي عمراني كه طي سال‌هاي اخير در شيراز اجرايي شده را نمادي از توان و تخصص نيروهاي متخصص بومي اين ديار دانست و گفت: روند پروژه ساخت پل كابلي وليعصر(عج) تسريع مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،  عليرضا پاك فطرت در حاشيه بازديد از روند اجرايي پروژه‌هاي عمراني شهرداري شيراز، در جمع خبرنگاران افزود: طي سالهاي اخير پروژه‌هايي توسط شوراي اسلامي شهر مصوب و با بهره‌گيري از توان تخصصي و علمي و فني و اجرايي شهرداري شيراز اجرايي شده كه تا قبل از آن جرأت و جسارت ورود به آنها وجود نداشت.

وي با تأکید بر اينكه عملیات اجرایی پل بزرگ ایمان تا پایان سال به اتمام برسد، از سرعت بخشيدن به روند اجرايي پروژه ساخت پل كابلي ولي‌عصر(عج) شيراز خبرداد و گفت: پیمانکاران و مشاوران نباید خود را از مجموعه شهرداری جدا بدانند و باید برای رفع مشکلات جانبی پروژه ها همت کنند و موضوعات را تنها به کارفرما محول نکنند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم میزبان گردشگران بین المللی باشیم و بتوانیم فرهنگ اصیل اسلام را به رخ جهان بکشیم باید شهرمان را طوری زیبا بسازیم تا بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در دهه عدالت و پیشرفت و سال حماسه اقتصادی و رونق بخشیدن به صنعت توریسم گام برداریم.

شهردار شیراز اجرای به موقع و نهایی شدن پروژه های عمرانی و فرهنگی را خواستار شد و افزود: حداقل تا پایان سال باید بتوانیم محور کوهسار مهدی(عج) از میدان جام جم تا تونل های 2قلوی ایمان را در بحران ها مورد استفاده قرار دهیم.

وی با اشاره به 6کیلومتر باقی مانده از این پروژه حدفاصل سه راه تقاطع ایمان تا منطقه آب باد  بر اصلاح مسیر برای کاهش تملک مسیر و اجرای این بزرگراه به گونه ای که تمامی استاندرادها لحاظ شده باشد ، تأکید کرد.

پاک فطرت اظهار داشت: مسیرهایی برای عبور عابران و کوهنوردان بصورت زیرگذرهای عرضی پیش بینی شود تا بتوان ایمنی کامل مسیر را محقق کرد.

وی اظهار داشت: برای پرهیز از تملک املاک مورد مسیر، پروژه به سمت شمال اصلاح شود تا در کنار کاهش هزینه های تملک از ورود زمین خواران به اراضی شمالی محور پیشگیری شود.

شهردار شیراز با بيان اينكه پل کابلی ولیعصر(عج)، با استفاده از جديد‌ترين دستاوردهاي مهندسي جهان طراحي و اجرا شده، گفت: اين پل با پايه‌اي كه ارتفاع آن به اندازه یک ساختمان 21 طبقه (حدود 63 متر) خواهد بود، پس از ساخت و بهره‌برداري، به نمادی از تخصص مهندسان شیرازی بدل خواهد شد.

وي همکاری مالکان املاک در مسیر این پروژه را مثبت ارزیابی و اضافه کرد: این پروژه 30درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قطعا با تلاش مضاعف می توان آن را سريع‌تر از زمان پيش‌بيني شده تكميل و به شهروندان هديه كرد.

وی ارزش افزوده ناشی از اجرای پروژه پل کابلی ولیعصر(عج)، را برای سرمایه گذاری و بلندمرتبه سازی بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: قطعا با فراهم شدن این زیر ساخت به همراه ایستگاه مترو در سطح زیرین این پل ظرفیت بسیار ویژه ای در این محدوده از شهر بوجود مي‌آيد.  

وی تاکید کرد: طراحي استاندارد، كيفيت مطلوب و اجراي دقيق، از خصوصيت‌هاي پروژه‌هاي عمراني شيراز است.

 

 

کد خبر 2187648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha