۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۹:۵۷

کولاک برف در ارتفاعات پایتخت / کاهش 10 درجه‌ای دمای پایتخت طی 24 ساعت آینده

کولاک برف در ارتفاعات پایتخت / کاهش 10 درجه‌ای دمای پایتخت طی 24 ساعت آینده

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 10 درجه ای هوای پایتخت طی 24 ساعت آینده خبر داد و افزود دمای تهران فراد سه درجه زیر صفر می رود.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی بارش برف و باران گاهی با وزش باد امشب نیز در استانهای غربی، ارتفاعات البرز و سواحل جنوبی دریای خزر به طور متناوب ادامه خواهد داشت و به تدریج از سمت غرب بارش قطع خواهد شد.

به گفته وی، فردا در سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش باران و برف به طور متناوب ادامه خواهد داشت و در دامنه های جنوبی البرز وزش باد نسبتاً شدید است.

امیدوار اظهار داشت: روز دوشنبه بارش پراکنده برف در شمال شرق کشور ادامه داشته ولی به تدریج قطع می شود و در بعد از ظهر دوشنبه بارش پراکنده در سواحل غربی دریای خزر و استان اردبیل رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از لحاظ شرایط دمایی یکشنبه و دوشنبه در نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر و دامنه های البرز دمای هوا به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت و وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور در برخی مناطق با گرد وخاک همراه است.

امیدوار یادآور شد: دوشنبه و سه شنبه در شمال شرق و شرق کشور افت محسوس دما رخ می دهد و  هوای سرد تا روز های پایانی هفته آینده در سطح کشور ماندگار است .

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده دریای خزر و خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

وی افزود: فردا آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد شدید و در ارتفاعات با کولاک برف است. بیشینه دمای پایتخت با 9 درجه کاهش نسبت به امروز برابر 4 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما با 5 درجه کاهش معادل 3 درجه سانتیگراد زیر صفر است.

 

کد خبر 2195496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha