۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴

استقبال کتابخوان‌ها از «شهری میان تاریکی»

استقبال کتابخوان‌ها از «شهری میان تاریکی»

دومین چاپ از رمان «شهری میان تاریکی» نوشته هورناز هنرور از سوی نشر آموت ورانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین رمان هورناز هنرور با عنوان شهری میان تاریکی که سال گذشته از سوی نشر آموت منتشر شد، برای دومین نوبت تجدید چاپ شد. این رمان که نخستین اثر داستانی بلند این نویسنده به شمار می‌رود، با محوریت مسائل اجتماعی زنان نوشته شده و داستانش درباره چهار زن است كه هر كدام در موقعیت‌های اجتماعی متفاوت از هم هستند،‌ این در حالی است كه مردان در این داستان به گونه‌ای در حاشیه قرار دارند.

این روایت داستانی در هر یك بیست فصل کتاب كتاب توسط یكی از شخصیت‌های حاضر در رمان روایت می‌شود؛ شخصیت‌هایی که ابتدا درگیر درون خود هستند اما رفته رفته با بیرون آمدن از درون خود به نوعی آزادی اجتماعی می‌رسند. نویسنده این رمان تاکید داشته که در این قصه از از منظر جایگاه اجتماعی زنان در جامعه ایرانی به زندگی برخی از آنان توجه نشان داده است و سعی دارد داستان زندگی آنها را با دیدی مدرن مورد توجه قرار دهد.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: ... دیگر اهمیتی نمی‌داد که چه بر سرش خواهد آمد. با این حال، همین که پاهاش را در راهروهای دادگاه گذاشت، تنش لرزید. راهروها پر از زن‌ها و مردهایی بود که تنها و یا بچه به بغل به دیوار تکیه داده بودند. با آن شلوغی احساس می‌کرد که وارد قبرستان شده است. آدم‌هایی که آرزوهایشان را به خاک می‌کردند، دستهای لرزان زنانی که نمی‌خواستند زنده به گور شوند و چشم‌هایی که لبریز از اشک بود و حلقه‌های سیاه دواشن را گرفته بودند. وقتی برگ درخواست طلاق را پر می‌کرد، نمی‌دانست چه بنویسد. آیا همسرتان شما را کتک زده است؟ بلی را انتخاب کد و جلوی مداک پزشکی خیر را. حمید معتاد هم نبود. سابقه بیماری روانی هم نداشت. خج خانه را هم کم نمی‌گذاشت. دلیل درخواستش؛ عدم تفاهم. وقتی برگه را به مسئولش تحویل می‌داد، مرد زیر چشمی به گلچهره کرد.«توافقی می‌خواین جدا شین؟» گلچهره ابروهایش را درهم کرد. «نه خیر. من تنهایی اومدم.» مرد پوزخند زد. «با این چیزهایی که شما نوشتین اگه شوهرتون نخواد جدا شه نمی‌تونید کاری کنید. مگه اینکه درخواست مهریه کنید...

نشر آموت دومین چاپ از رمان شهری میان تاریکی را با قیمت 11 هزار تومان منتشر کرده است.

کد خبر 2196017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha