۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۹:۵۲

عباسی:

امریکا که تحریم نبود چرا چندین تریلیون دلار بدهی بالا آورد/ همواره از تیم مذاکره‌کننده ژنو پشتیبانی کنیم

امریکا که تحریم نبود چرا چندین تریلیون دلار بدهی بالا آورد/ همواره از تیم مذاکره‌کننده ژنو پشتیبانی کنیم

اصفهان - خبرگزاری مهر: کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک گفت: جان کری مدعی است که ایران تحت فشار اقتصادی ناچار به پذیرش مذاکره شده است و حال سئوال ما از وی این است که شما که تحریم نشده نبودید چرا چندین تریلیون دلار بدهی بالا آوردید، شهر صنعتی مهم خود دیترویت را تعطیل کردید و 16 روز دولت خاموش ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عباسی دوشنبه شب در  نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه اصفهان در پاسخ به این سئوال که روابط با کشورهای اروپایی و آمریکایی مطابق سبک زندگی اسلامی چگونه باید تعریف شود، با اشاره به اینکه روابط با کفار ساز و کار خاصی دارد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود این افق را روشن کردند که به دشمنان اعتماد نداریم که اثبات این مسئله از دستاوردهای مذاکره اخیر با غربی ها بود.

وی  افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب تیم مذاکره کننده ژنو فرزندان انقلاب هستند و بر این اساس اعتقاد داریم که باید همواره از آنها پشتیبانی و حمایت کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک تاکید کرد: خانم اشتون به عنوان مسئول اتحادیه اروپا نماینده 25 کشور بود و در کل تیم مذاکره کننده نه در برابر کشورهای 1+5 بلکه به تنهایی در برابر 28 کشور ایستاده بودند اما این کشورها به مفاد پایبند نبودند.

وی با بیان اینکه آمریکا همچنان هر دو هفته یکبار موج جدید تحریم ها را بر علیه ایران اعمال می کند، گفت: جان کری مدعی شده که ایران تحت فشار اقتصادی ناچار به پذیرش مذاکره شده است و حال سئوال ما از وی این است که شما که تحریم نشده نبودید پس چگونه چندین تریلیون دلار بدهی بالا آوردید، شهر صنعتی مهم خود دیترویت را تعطیل کردید و 16 روز دولت شما خاموش ماند.

عباسی با بیان اینکه مذاکرات ژنو این دستاورد اولیه را داشت که بفهمیم آمریکا قابل اعتماد نیست، بیان داشت: کشوری همچون آمریکایی که دارای کلاهک های زیاد هسته ای و سیستم سایبری قوی است در همان ابتدای کار نتوانست شجاعانه برخورد کند و درباره تماس تلفنی با رئیس جمهور دروغ پردازی کردند.

 سه دلیل دولت آمریکا برای مذاکره با ایران

وی با اشاره به سه دلیل دولت آمریکا برای مذاکره با ایران تاکید کرد:  اوباما به این ارتباط نیاز داشت چرا که پیش از این جمهوری خواهان بارها این طعنه را به دموکرات ها زدند که ایران در زمان شما از دست رفت (اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران) و دولت اوباما با این مذاکرات می خواهد مدعی شود که ایران در زمان دموکرات ها به سوی آمریکا بازگشت.

کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک ادامه داد: همچنین حزب دموکرات می خواهد در برابر جمهوری خواهان بر این نکته تاکید کند که شما در عراق و افغانستان با جنگ پیش رفتید در حالیکه ما با فشار تحریم ها ایران را به زانو درآوردیم و این دو مطلب کارکرد داخلی این مذاکرات است.

وی با تاکید بر اینکه هدف دیگر این مذاکرات تامین امنیت اسرائیل است، گفت: آمریکایی ها قصد دارند که در آینده یکی از پیش شرط های خود را عدم حمایت از فلسطین و حزب الله قرار دهند و قدرت ایران را در منطقه خنثی کنند.

آمریکا برای رسیدن به اهداف خود برنامه های بلندمدت دارد

عباسی با اشاره به اینکه آمریکا در راه اهداف خود اهداف دراز مدت 30 ساله مدنظر قرار می دهد و مقاومت کشورهای استوار در برابر خود را به تدریج خم می کند، گفت: 30 سال طول کشید تا شوروی به وضعیتی رسید که رئیس جمهورش گفت مجبور به همزیستی مسالمت آمیز با آمریکا هستیم.

وی اضافه کرد: 30 سال بعد در سال 1990 شوروری فروپاشید چرا که استراتژی را به ایدئولوژی ترجیح داد و در نهایت به زانو درآمد.

کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک با اشاره به اینکه نقشه راه آمریکایی ها برای ایران نیز همین اهداف بلندمدت است، گفت: رهبر انقلاب به درستی به نرمش قهرمانانه اشاره کردند که به معنای رابطه قهرآمیز مبتنی بر هم زیستی مسالمت آمیز به جای رابطه آشتی مبتنی بر تقابل اجتناب پذیر است که  چنین رابطه آشتی بود که موجب فروریزی شوروی شد.

وی افزود: بنابراین نرمش قهرمانانه به این معناست که در برابر کشورهای غربی به اندازه صحیح انعطاف داشته باشید به گونه ای که هرگز نشکسته و به زانو درنیاییم.

عباسی با بیان اینکه مطابق پیش بینی ها آمریکا تا سال 2035 از میان می رود، گفت: 700 تریلیون دلار سندسازی شده برای ثروت های جا به جا شده در وال استریت امریکا  وجود دارد که این جامعه ربوی مطابق فرمایش قرآن از میان می رود.

 نباید خوش بینی مفرط به بیگانگان داشته باشیم

وی با اشاره به اینکه غربی ها قرار است از 100 میلیارد بدهی خود به ایران 7 درصد آن را به تدریج و به شکل کالا بپردازند، ابراز داشت: بنابراین بهتر است خوش بینی مفرط به بیگانگان نداشته باشیم.

کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک ادامه داد: لازم است امید خود را از بیگانگان قطع و با مدیریت صحیح و ترمیم مدل های اقتصادی غربی و منسوخ شده  در صدد مقاوم سازی اقتصاد پیش رویم و جایی که کمبود هست این مسئله را صادقانه به مردم بگوییم که به یقین آنها همچون همیشه همراهی خوبی با جمهوری اسلامی خواهند داشت.

وی اذعان داشت: اگر غربی ها به توافق عمل کنند موجب خشنودی است و برخی مشکلات ما در صحنه داخلی و خارجی رفع می شود بنابراین ایران مطابق توافقنامه 6 ماه صبر می کنند اما اگر غربی ها به توافقات خود عمل نکنند مطابق نظر تیم مذاکره کننده این توافقات قابل برگشت است.

عباسی تصریح کرد: سیاست خارجی در اختیار رهبر است و اگر از مبنای صحیحش خارج شود رهبر انقلاب می توانند تصمیم نهایی را بگیرند.

کد خبر 2197121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha