۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۷:۲۲

انواری:

یک میلیون زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

یک میلیون زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

سمنان – خبرگزاری مهر: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه یک میلیون زن سرپرست خانوار در کشور تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: رویکرد کمیته امداد خانواده محور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین انواری ظهر پنجشنبه در همایش علمی توانمندسازی خانواده و سلامت پایدار در تالار تئاتر شهر فرهنگسرای سمنان انسجام و سلامت خانواده را در گرو صیانت از عنصر با ارزش زن دانست و افزود: رویکرد کمیته امداد خانواده محور است.

وی تصریح کرد: باید به جای برخوردهای احساسی و سطحی در رسیدگی به مسایل خانواده با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب در این زمینه تلاش کنیم.

توجه به سبک زندگی و آسیب هایی که خانواده را تهدید می کند

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بر لزوم توجه به سبک زندگی و آسیب هایی که خانواده را تهدید می کند تاکید کرد و گفت: باید برای حمایت بیشتر از زن نظام تامین اجتماعی زنان در کشور و نیز کلینیک های مشاوره ای ایجاد و توسعه یابد.

انواری با بیان اینکه ما در کمیته امداد در بحث زنان بی سرپرست بر ازدواج مجدد تاکید جدی داریم افزود: باید قبح این ماجرا را شکست که در همین چند سال اخیر با کارهای فرهنگی و اجتماعی که انجام گرفته، بسیاری از مددجویان کمیته امداد ازدواج کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه باید زنان سرپرست خانوار به ازدواج مجدد تشویق شوند افزود: در این راستا بسته های تشویقی ارایه شود و نگرش منفی به این موضوع در جامعه از بین برود و همچنین از طرفی مهارت های زندگی و حرفه ای در زنان توسعه یابد.

انواری نقش رسانه ها را در این مهم، موثر و تعیین کننده ارزیابی کرد و ادامه داد: برای بقای خانواده باید، خانه داری را به عنوان یک شغل و ارزش در جامعه نهادینه کنیم.

کوتاهی حوزه های علمیه و دانشگاه ها در الگو سازی سبک زندگی اسلامی

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)کشور، با تاکید مجدد بر ضرورت الگو سازی در جامعه، اظهار کرد: در کشور ما به قدر کافی مباحث تئوریک و آراء نظری مطرح شده اما هیچکدام بصورت آکادمیک و عملی مطرح نشده و این ضعف بزرگی است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی ادامه داد: ما برای الگوگیری در یک سبک زندگی اسلامی تا چه اندازه از عاشورا و حرکت حماسی آن الگوبرداری کرده و آن را به جامعه شناسانده ایم؟ چقدر حرکت الگوساز حضرت زینب(س) در عاشور می تواند در مواجه با بحران به کمک ما و خانواده های ما بیاید؟ متاسفانه کوتاهی شده و هم حوزه های علمیه و هم مراجع فکری ما در دانشگاه ها در این حوزه کم، کار جدی انجام داده اند.

120 هزار خانوار از پوشش حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رفع مشکلات محرومان و نیازمندان جامعه یکی از مهمترین وظایف کمیته امداد است که حضرت امام خمینی به عنوان بنیانگذار این نهاد حمایتی همواره بر آن تأکید داشتند.

انواری اظهار کرد: کمیته امداد فعالیت‌های متعددی در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش انجام می‌دهد و با همین اقدامات نیز امسال بیش از 120 هزار خانوار از پوشش حمایتی کمیته امداد خارج می‌شود.

وی گفت: حمایت‌های متعددی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) از این افراد صورت گرفته است تا آنها به مرحله خودکفایی و درآمدزایی برسند و خوشبختانه این تعداد از این پس می‌تواند روی پای خود ایستاده و مخارجشان را خود تأمین کنند.

میزان پرداخت مستمری به مددجویان در سراسر کشور نباید یکسان باشد

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تصریح کرد: خانواده‌هایی که از پوشش حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند، به طور متوسط بیش از 600 هزار تومان در ماه درآمد خواهند داشت و این رقم، آنها را به سطح مطلوبی از تأمین هزینه‌ها می‌رساند.

انواری افزود: افرادی که از چتر حمایتی این نهاد خارج می‌شوند، دیگر مستمری دریافت نخواهند کرد و می‌توانند با استفاده از توانمندی‌های خود، مخارج خانواده‌هایشان را تأمین کنند.

وی پرداخت مستمری از سوی این نهاد را تنها برای پشت سر گذاشتن بخشی از زمان دانست تا افراد محروم و نیازمند جامعه بتوانند تا حد قابل قبولی زندگی خود را بگذرانند و با مشکلات عدیده معیشتی مواجه نشوند.

انواری گفت: اعتقاد داریم که میزان مستمری که به افراد زیر پوشش کمیته امداد پرداخت می‌شود، نباید در سراسر کشور یکسان باشد چرا که استانها و شهرهای مختلف ویژگی‌ها و هزینه‌های متفاوتی دارند و مستمری‌ها باید با در نظر داشتن همه این شرایط به مددجویان پرداخت شود.

کاهش قابل توجه سن طلاق درکشور

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با ابراز تاسف از اینکه سن طلاق در کشور ما به 16 سال رسیده، با انتقاد از فعالیت های موازی در این بخش افزود: کسی در کشور پاسخگوی افزایش روزافزون آمار طلاق نیست و از طرفی کار فرهنگی جدی نیز در این بخش صورت نگرفته است.دستگاه های موازی نیز هیچکدام پاسخگو نیستند.

انواری، با اشاره به این مطلب که باید زنان و دختران را از دوران مدرسه و دانشگاه برای ورود به زندگی آموزش داد، اظهار داشت: نهادهای مسئول در این حوزه تا کنون کار جدی و اثرگذاری انجام نداده اند و متاسفانه از دختران و زنان آسیب دیده و آنهایی که در معرض آسیب هستند حمایت جدی نمی شود.

 وی، تصریح کرد: زنان و دختران باید در دوران مدرسه برای مسئولیت سنگین مادری و همسری آماده شوند که در حال حاضر این مهم در کشور انجام نمی شود.

ارسال 80 مقاله به همایش علمی توانمندسازی خانواده و سلامت پایدار استان سمنان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان و دبیر اجرایی این همایش نیز در ادامه مراسم، تبیین نقش علمی سازمانها و نهادهای مرتبط با خانواده و دستیابی به الگویی مناسب در این خصوص را اهداف برگزاری نمایشگاه برشمرد و گفت: همایش با همکاری امور بانوان استانداری سمنان، معاونت خانواده و سلامت کمیته امداد کشور و کمیته امداد استان برگزار شد.

نجعفلی انتظاری از ارسال 80 عنوان مقاله از استانهای مختلف و چند کشور خارجی به دبیرخانه این همایش علمی خبر داد و تصریح کرد: از بین آثار ارسالی 69 مقاله برای حضور در این همایش علمی پذیرفته شد.

 وی تصریح کرد: همچنین هیئت داوران از بین این آثار از 10 مقاله در چهار بخش بعنوان برگزیدگان همایش تجلیل می کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان اظهار کرد: این مقاله ها با محوریت سلامت معنوی و توانمندسازی خانواده، سلامت اجتماعی و توانمندسازی خانواده، سلامت اقتصادی و توانمند سازی خانواده و سلامت روانی و توانمندسازی خانواده تهیه و ارائه شده است.

انتظاری در خاتمه با اشاره به توجه جدی این نهاد انقلابی به بحث توانمند کردن خانوارهای تحت پوشش افزود: در همین راستا در سالجاری چهارمین جشن توانمندسازی یک هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان برگزار خواهد شد.

کد خبر 2199144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha