۶ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۳

گردهمایی نجوم و دانش هوافضا در اردبیل برگزار شد

گردهمایی نجوم و دانش هوافضا در اردبیل برگزار شد

اردبیل – خبرگزاری مهر: اولین گردهمایی نجوم و دانش هوا فضا و نیز معرفی فلسفه شب یلدا با حضور علاقمندان و متخصصان در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این گردهمایی با همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان و سازمان مردم نهاد انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران شامگاه پنجشنبه در سالن کنفرانس مجموعه رضازاده اردبیل برگزار شد.

دبیر سازمان مردم نهاد انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران اردبیل در حاشیه این گردهمایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این برنامه با هدف ارایه جدیدترین اخبار در حوزه نجوم و هوافضا و نیز ارایه مقالات جدید در مورد دانش نجوم و استفاده از دستاورد‌های کارگروه‌های تخصصی و مطالب اساتید دانشگاه و انجمن‌های نجوم اردبیل برگزار شد.

سعید صداقت افزود: در این گردهمایی کارگاهی با عنوان "چیله گئجسی" نیز اجرا که در آن به معرفی فلسفه شب چله و بررسی علمی‌ شب یلدا و طولانی ترین شب سال از دیدگاه نجوم پرداخت شد.

وی با اشاره به ارائه جدیدترین مطالب در خصوص دنباله دار‌ها در این گردهمایی تاکید کرد: علاوه بر این در این کارگاه تصاویر ثبت شده در کارگروه عکاسی انجمن از دنباله دار "لاوجوی" با مشارکت اعضای انجمن مورد تحلیل قرار گرفت.

همچنین در این گردهمایی علی محفوظی دبیر موسسه فرهنگ و توسعه ایران زمین مقاله خود با عنوان شب یلدا ارائه کرد که در آن به مفاهیم و تاریخچه شب چله و آداب و رسوم اقوام و ملل مختلف در این شب اشاره داشت.

پخش نماهنگی در مورد پرتاب محموله زیستی توسط سازمان فضایی ایران به فضا، بحث آزاد و تجزیه و تحلیل و نقد موضوعات مختلف نجومی ‌با هدایت مسئولان کارگروه‌های تخصصی از دیگر بخش های این گردهمایی بود که افراد حاضر به ارایه نظرات و پیشنهادات خود در این خصوص پرداختند.

کد خبر 2203153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha