۶ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۵۴

آیت الله امامی کاشانی:

میثاق ژنو خوب از آب درآمد/ فتنه سازان بجای تنبه بر اشتباه خود اصرار کردند

میثاق ژنو خوب از آب درآمد/ فتنه سازان بجای تنبه بر اشتباه خود اصرار کردند

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به توافقنامه ژنو اظهار داشت: این میثاق، یک چیز خوبی از آب درآمد و آن این بود که در دنیای استکبار که همواره ایران را متهم به ساخت سلاح اتمی می کرد اما این موضوع روشن شد و ما گفتیم که شما غلط می گویید، جمهوری اسلامی درصدد دستیابی به دانش هسته‌ای است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های امروز با تبریک سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح، گفت: در دنیایی که ما  سپری می‌کنیم و از زمانی که جهان اسلام و انقلاب  اسلامی در ایران پیروز شد و 35 سال از آن گذشته، جمهوری اسلامی ایران در چنگال غرب گرفتار شده است، البته منظور بنده دنیای غرب است نه جهان مسیحیت.

امامی کاشانی افزود: دنیای استکبار مسئله تکفیری و سلفی‌گری را درست کرده است، این مسئله در کشورهایی مانند سوریه و عراق دیده می‌شود که تکفیری‌ها را در نقاط مختلف دنیا پراکنده کرده و دنیای اسلام را گرفتار می‌کنند. اینها برای این است که دنیای اسلام را متلاطم کنند.

وی افزود: این اقدامات به این دلیل است که طلوع اسلام از ایران و جمهوری اسلامی بوده و اسلام واقعی را به ثمر رسانده است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه دنیای استکبار به دنبال ایجاد جنگ میان شیعه و سنی است، گفت: شیعه و سنی همواره با هم برادر و برابرند، اما این جنگ تکفیری‌ها نیز به دلیل این است که آنها می‌خواهند اسلام را خونخوار و جانی معرفی کنند و می‌خواهند از این طریق بین شیعه و سنی جنگ به راه بیندازند.

وی اظهار داشت: امروزه دنیای اسلام گرفتار است که جهان مسیحیت باید این حکمت را از جمهوری اسلامی گوش دهد، همان‌طور که عیسی‌بن مریم فرمود باید از چراغ روشن نور گرفت. نظام جمهوری اسلامی چراغ است. ما در دنیای امروز و در همه جایی که می‌بینیم، از روزی که جمهوری اسلامی ایران به پا شده دشمن همواره توطئه‌هایی را پایه‌ریزی کرده است.

امامی کاشانی با اشاره به حوادث سال 88 گفت: فتنه سال 88 نمونه‌ای از توطئه‌های استکبار در جمهوری اسلامی ایران است. در فتنه سال 88 یک جماعتی در جهالتی بودند که استکبار نیز پشت آنها ایستاد. استکبار چشم طمع داشت و دنیای غرب نیز امیدوار شد و پشت این صحنه صف‌آرایی کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: آنهایی که این بساط را در داخل فراهم کرده بودند به جای اینکه متنبه شوند، بر اشتباه و غلط خود اصرار کردند.

امامی کاشانی با اشاره به توافقنامه ژنو اظهار داشت: این میثاق، یک چیز خوبی از آب درآمد و آن این بود که دنیای استکبار که همواره ایران را متهم به ساخت سلاح اتمی می کرد اما این موضوع روشن شد و ما گفتیم که شما غلط می گویید، جمهوری اسلامی درصدد دستیابی به دانش هسته‌ای است.

وی خطاب به کشورهای غربی ادامه داد: شما هیچ‌گاه اقتدار و عزت کشور ایران را نمی‌خواهید. شما می‌خواهید این کشور نباشد، البته اساس آن صهیونیست‌ها هستند. با کمال تاسف آمریکا با تمام وسعتی که دارد 5 درصد آن یهودی هستند اما 80 درصد کنگره این کشور را یهودیان تشکیل می‌دهند که نشان دهنده این است که 80 درصد کنگره آمریکا در اختیار 5 درصد این کشور است. البته یهودیان پاکیزه‌ای در جهان داریم که مقصود ما آنها نیستند.

امامی کاشانی با بیان اینکه غربی ها همواره ایران را به عنوان دلیل ناامنی منطقه معرفی می کنند، گفت: این تحرکی که در زمینه توافق ژنو از سوی دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه انجام شد این موضوع را روشن کرد.

وی ادامه داد: جهان مسیحیت باید توجه کند که اوضاع چگونه پیش می‌رود، البته ملت ایران مستحکم و مقتدر است و هیچگاه نمی‌گذارد از عزت و اقتدارش کاسته شده و همواره از حقوقش نیز کاملا دفاع می‌کند ، دنیای غرب و استکبار بداند که پرونده‌شان سیاه و حجیم است. شما این پرونده را در این سال‌ها در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده‌اید. مراقب باشید تا این پرونده را قطورتر و سیاه‌تر نکنید.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: تاریخ در مورد همه چیز قضاوت و داوری خواهد کرد ، جمهوری اسلامی ایران با صفا و حقیقت حرکت کرد و شما اهل دروغ بودید.  جمهوری اسلامی ایران وعده‌اش استوار است. نظامی که اجتهاد ولایت دارد همواره به اصولش پایبند است. شما با مردم تاریخ و دنیا روبرو هستید. بدانید که هر کاری که می‌کنید در دنیا برای شما حساب و قضاوت می‌کنند و پرونده‌تان سیاه‌تر می‌شود و حرکت شما محکوم‌تر از قبل خواهد بود

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شما می‌دانید که در پس پرده، وجود اقدس امام عصر(عج) ملت ایران را کمک و همراهی می‌کند. ما در زیر لوای امام عصر(عج) هستیم و ایشان امور را جلو می‌برند، اما گرفتاری‌هایی نیز که برای ما پیش می‌آید به گناهان شما، بنده و بقیه بستگی دارد که باید از آن استقبال کنیم.

خطیب این هفته نماز جمعه در خطبه اول نماز با تاکید بر اینکه تکامل آدمی بر دو اساس همسر و تقواست، اظهار داشت: دین دارای دو جز است یکی همسر صالح و دیگری توجه به خدا. آفرینش دنیا و پاکی زندگی به ازدواج است.

وی با تاکید بر اینکه حب خدا اساس زندگی است، گفت: فرمان خدا را اطاعت کنید و از آنچه انسان ها را به آلودگی می کشاند دوری کنید. حب به خدا آدم را بزرگ می کند و این حقیقت زندگی است.

کد خبر 2203202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha