۸ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۱۹

آیت الله علم‌الهدی:

معنای اعتدال بی‌تفاوتی در برابر فتنه نیست/ انتقاد از نفوذ فتنه‌گران در مدیریت اجرایی کشور

معنای اعتدال بی‌تفاوتی در برابر فتنه نیست/ انتقاد از نفوذ فتنه‌گران در مدیریت اجرایی کشور

امام جمعه مشهد گفت: امروز و پس از گذشت 130 روز از تشكيل دولت جديد بخشی از مديريت اجرايي كشور در دست برخی فتنه‌گران يا ساكتان در برابر فتنه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت‌الله احمد علم‌الهدي بعد از ظهر يك شنبه در مهديه مشهد در جمع خيل عظيمي از زائران و مجاوران امام هشتم(ع) با اشاره به اهميت حماسه 9 دي در مصون نگه داشتن انقلاب از نقشه‌هاي شوم آمريكا و انگليس براي نظام و كشور اظهار كرد: آنچه 9 دي به دشمنان ثابت كرد اين مسئله بود كه ممكن است مردم از يك جريان حكومتي يا از يك دولت خاص بگذرند اما از دين‌شان هرگز نخواهند گذشت.

وي افزود: مردم در 9 دي نه به منظور حمايت از فرد يا گروه خاصي بلكه فقط و فقط به منظور حمايت از دينشان وارد عرصه شده و آن حماسه پر شور را آفريدند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به نسخه‌اي كه آمريكا و انگليس براي ملت ايران پيچيده بودند تاكيد كرد: استكبار قصد داشت آنچه را امروز در سوريه مي‌بينيد در ايران اجرا كند اما حماسه 9 دي جلوي اجراي اين نقشه دشمنان را گرفت.

وي اذعان كرد: آمريكايي‌ها قصد داشتند تا جريان شكست خورده انتخابات را به صورت يك جريان مخالف مطرح كرده و پس از آن به بهانه حمايت از وي تكفيري‌هاي آدم كش را وارد كشورمان كنند تا آنها هم قتل عام بي‌رحمانه‌اي كه امروز در سوريه انجام مي دهند در ايران به راه بيندازند.

دو تفسير از جريان فتنه

آيت‌الله علم الهدي اظهار كرد: آن چيزي كه امروز ما با آن سروكار داريم اين مسئله است كه كساني كه با فتنه همراهي كردند يا در برابر فتنه سكوت كردند مي‌توان دو تفسير را براي اين كارشان مطرح كرد.

وي افزود: در تفسير اول اين مسئله مي‌توان گفت افرادی که برخي از آنها سابقه حضور در انقلاب را داشته‌اند از انقلاب برگشته اند و به تعبير مقام معظم رهبري از "نظام خسته شده اند".

امام جمعه مشهد افزود: تفسير ديگر اين حركت را مي‌توان اينگونه بيان كرد كه اين افراد از ابتدا اصل نظام را قبول نداشته‌ و خواسته‌اند تا حكومتي تشكيل شود و آنها يك كاره‌اي در اين حكومت باشند و حالا كه نتوانستند كاره اي شوند مي خواهند همه چيز را بر هم بزنند.

وي عنوان كرد: امروز كه مردم با حماسه 9 دي فتنه و توطئه سال 88 را خاك كرده‌اند دوباره از فتنه گران در عرصه‌هاي اجرايي كشور استفاده مي‌شود.

آيت‌الله علم الهدي در ادامه خطاب به دولتمردان تصريح كرد: شما داريد از كساني در مديريت اجرايي كشور استفاده مي‌كنيد كه آنها يا از نظام خسته شده‌اند يا اصل نظام را قبول ندارد.

وي افزود: امروز و پس از گذشت 130 روز از تشكيل دولت جديد بخشی از مديريت اجرايي كشور در دست برخی فتنه گران يا ساكتان در برابر فتنه قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبري ابراز كرد: در عرصه مديريت اجرايي كشور شاهد حضور افرادي هستیم كه یا نظام را قبول ندارند يا از نظام و انقلاب خسته شده‌اند.

وي تاكيد كرد: بصيرت امروز ما مانند بصيرت سال 88 نيست، بلكه بصيرت مورد نياز ما اين است كه بپرسیم فتنه گران سال 88 در عرصه مديريت كشور چه مي‌كنند؟

امام جمعه مشهد بيان كرد: تفسير اعتدال اين شده است كه افرادي با غيرت ديني و حساس به مسائل ديني، غير معتدل هستند و هر كسي كه در برابر فتنه گر و دشمن بي تفاوت باشد فردي معتدل محسوب مي‌شود.

مدير طاغوتي نمي‌خواهيم

وي با اشاره به سخني از شهيد رجايي گفت: درا بتداي انقلاب شهيد رجايي اظهار مي‌كرد: "كفاره مديريت انقلاب ما اين است كه جوانان ما در راس امور قرار بگيرند تا ما به كاركنان طاغوت نيازي نداشته باشيم".

آيت الله علم الهدي ابراز كرد: طبق همين نظر شهيد رجايي ما در ابتداي انقلاب از مديران طاغوتي استفاده نمي‌كرديم و بجاي استفاده از آن افراد جواناني در كارهاي مديريتي مشغول به كار مي‌شدند كه انقلابي بودند و در بين آنها افرادي همچون شهيد تندگويان حضور داشتند.

وي تاكيد كرد: ما امروز به آن نوع بصيرتي نياز داريم كه خداي ناكرده مردم چشمانشان را باز نكنند و ببينند كشور به دست دشمنان سپرده شده‌است.

امام جمعه مشهد همچنين در قسمتي ديگر از سخنانش با اشاره به شباهت‌هاي بين فتنه سال 88 و آنچه در كربلا اتفاق افتاد تصريح كرد: نگرش در اين ماجرا به دو طرف و دو لشكر مقابل هم باز مي‌گردد.

شباهت حادثه كربلا و فتنه 88

وي افزود: در يك طرف لشكر ابا عبدالله (ع) حضور داشتند كه حدود 120 تا 140 نفر بودند و هيچ كدام از آنها به منظور قدرت طلبي يا ثروت دنيا نيامده بودند و در طرف ديگر لشكرياني بودند كه از سنگدل ترين و شقي ترين آدم‌ها تشكيل شده بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: در لشكر مقابل امام حسين(ع) دو جريان وجود داشت كه يكي از آنها يك تفكر انحرافي بود و يكي ديگر تفكر قدرت طلبي بود كه براي ثروت و قدرت مادي وارد ميدان شده بودند.

وي عنوان كرد: اين دوجريان انحرافي و قدرت طلب در كنار يكديگر قرار گرفتند و حادثه كربلا را بوجود آوردند و همين جريان‌ها در فتنه 88 عكس رهبري و امام راحل(ره) را پاره كرده و آتش زدند.

فتنه‌گران قصد انتقام گيري داشتند

آيت‌الله علم الهدي گفت: جريان فرصت طلب فتنه 88 كه در واقع قصد انتقام از مردم ايران را داشت سعي كرد با بر هم زدن نظام توسط يك عده قدرت‌طلب و منافق و غرب‌گرا و يك عده افراد ماركسسيت به ميدان بيايد تا همين كار زمينه را براي حضور دشمنان فراهم كند.

وي افزود: عمر سعد و شمر هم همين كار را انجام دادند و يكي از آنها به دنبال يك جريان انحرافي و ديگري با عنوان يك جريان فرصت طلب و طالب قدرت حادثه كربلا را بوجود آوردند.

اما جمعه مشهد با اشاره به حركت حماسه آفرين مردم در 9 دي گفت: مردم تا روزي كه داعيه تقلب در انتخابات وجود داشت اين مسئله را يك تقابل سياسي دانستند و آن روزي كه عكس رهبري پاره شد احساساتشان جريحه دار شد اما آن روزي كه ديدند اين كارها مبارزه با امام حسين(ع) است خونشان به جوش آمد و وارد ميدان شدند.

کد خبر 2204803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha