۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۱۷

همزمان با دهه فجر

نخستین جشنواره "سفیر فیلم" کلید می‌خورد/ رویدادی سینمایی برای شهرستان‌ها

نخستین جشنواره "سفیر فیلم" کلید می‌خورد/ رویدادی سینمایی برای شهرستان‌ها

معاون عرضه و تعاملات سفیر فیلم از برگزاری نخستین جشنواره دانشجویی با عنوان "سفیر" و معرفی فیلم های بلند مستند این مرکز سینمایی همزمان با ایام دهه فجر در تبریز خبر داد.

مصطفی رضوانی معاون عرضه و تعاملات موسسه "سفیر فیلم" درباره برگزاری این جشنواره دانشجویی به خبرنگار مهر گفت: طبق سیاست های تعریف شده سفیر فیلم که در آغاز فعالیت های این موسسه تبیین شده بود، قرار شد پس از اینکه تولید محصولات سفیر فیلم از جهت کیفی و کمی به عدد قابل توجهی رسید نخستین جشنواره تولیدات سفیر فیلم را به صورت اکران های دانشگاهی در شهرهای مختلف برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: از همین رو برگزاری نخستین دوره این جشنواره به مدت یک هفته در ایام دهه فجر در دانشگاه‌های تبریز برگزار خواهد شد و مجموع محصولات این موسسه با عناوینی چون "مصاف" (در دو قسمت)، "نبرد خاموش" ، "مهار نشده"، "دوپینگی‌ها" و .... نمایش داده خواهد شد. ضمن اینکه فیلم "جای خالی" به کارگردانی کمیل سوهانی به شکل همزمان در همین ایام در تهران و تبریز رونمایی خواهد شد.

رضوانی با اشاره به اینکه جشنواره دانشجویی "سفیر" به صورت سالانه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود، بیان کرد: این جشنواره برگزار می‌شود تا تولید و نمایش فیلم‌های این موسسه فرهنگی را از تهران خارج و به شهرستان ها نیز ببریم.

معاون عرضه و تعاملات سفیر فیلم با اشاره به این مطلب که سه فیلم از محصولات این مرکز برای نمایش در جشنواره فیلم فجر ارسال شده است، گفت: سه فیلم مستند "نبرد خاموش"، "جای خالی" و "مصاف 1" از تولیدات سفیر فیلم به دبیرخانه سی و دومین جشنواره فیلم فجر ارسال شده است و منتظر رای هیات انتخاب هستیم. همچنین قرار است پوستر فیلم‌های مستند "دوپینگی‌ها"، "انقلاب در خیابان روزولت"، "کدام انحراف؟"، "مهارنشده"، "مصاف 1"، "میراث آلبرتا 1"، "نبرد خاموش"، "راه ناتمام" و "یزدان تفنگ ندارد" در بخش پوسترهای جشنواره عمار مورد ارزیابی قرار گیرد.

رضوانی درباره تازه ترین فعالیت های این مرکز سینمایی گفت: به تازگی نگارش فیلمنامه ای مستند با موضوع نفت و وابستگی به این محصول اقتصادی در ایران با عنوان "سیاه‌روی" آغاز شده است و پیش بینی شده که این فیلمنامه تا 2 ماه آینده به پایان برسد و به محض پایان نگارش، فیلمبرداری را آغاز خواهیم کرد.

وی در پایان متذکر شد: ضمن اینکه بنا داریم فیلم مستند "جای خالی" را که با موضوع فرهنگ عمومی ساخته شده است در ایام دهه فجر همزمان در تهران و اصفهان رونمایی کنیم. این فیلم مستند سینمایی هم اکنون آخرین مراحل صداگذاری و تدوین را از سر می‌گذراند.

موسسه سفیر فیلم از جمله مراکز فرهنگی است که در چند سال گذشته با تولید مستندها و فیلم‌های انقلابی و دفاع مقدسی وارد دنیای سینما در ایران شده است.

کد خبر 2206104

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha