۱۵ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۲۶

اسماعیلی:

نرخ بیکاری در رفسنجان 11.8 درصد اعلام شد/ حضور 12000 بیکار در رفسنجان

نرخ بیکاری در رفسنجان 11.8 درصد اعلام شد/ حضور 12000 بیکار در رفسنجان

رفسنجان - خبرگزاری مهر: رئیس کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان نرخ بیکاری در رفسنجان را 11.8 درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اسماعیلی عصر یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رفسنجان نیز در این جلسه نرخ بیکاری را در رفسنجان 11.8 درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 12 هزار بیکار در رفسنجان وجود دارد.

وی اظهار داشت: اگر هر ساله بتوانیم تعداد افراد بیکار بیشتری را در شهرستان را جذب کار کنیم نرخ بیکاری در رفسنجان تا سال 94 به هفت درصد می رسد.

به گفته این مسئول، امسال دستگاهها و ادارات رفسنجان متعهد بودند تا برای سه هزار و 534 نفر شغل ایجاد کنند که تنها اسامی هزار و 851 نفر در سامانه رصد به ثبت رسیده و برای این افراد ایجاد اشتغال شده است.

رئیس کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان در این زمینه افزود: بیش از 200 نفر نیز در کمیته امداد متقاضی ایجاد مشاغل خانگی هستند که امسال با تخصیص اعتبار دو میلیارد ریال به استان کرمان، برای شهرستان رفسنجان امسال اعتباری منظور نشده است.

ایجاد 198 شغل در بخش کشاورزی رفسنجان

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: طبق اصل 127 و 138 قانون اساسی، کارگروه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان و شهرستانها در گذشته تشکیل شده بود که تسهیلاتی با بازپرداخت سود هفت درصد به متقاضیان ارائه می داد که امسال این کارگروه ملغی اعلام شد و اعتبارات ستاد توسعه بخش کشاورزی از یک ماه قبل در صندوق توسعه ملی قرار گرفت.

رضا بمانی با یادآوری اینکه 125 میلیارد ریال برای استان کرمان در صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به محدودیتها امسال از تعهد ایجاد 667 شغل توانستیم تنها 198 شغل ایجاد و در سامانه رصد به ثبت برسانیم.

وی با بیان اینکه این تسهیلات با سود بازپرداخت 13 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، افزود: امیدواریم بتوانیم در سه ماه آینده با جذب اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی طرحهای بسیاری ایجاد و رونق منطقه را شاهد باشیم.

بمانی طرحهایی که از مزایا و تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند شوند را امور دام، احداث گلخانه، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی پسته دانست و عنوان داشت: یکی دیگر از شرایط استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی، این است که فرد متقاضی باید بالای 100 میلیون تومان وام درخواست کند.

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان ادامه داد: 70 درصد مراجعین خرده مالکین هستند که نمی توانند تسهیلات زیر 100 میلیون تومان دریافت کنند و برای دریافت وام بالای 100 میلیون تومان با مشکل مواجه می شوند.

این مسئول گفت: بانکهای عامل پرداخت اعتبار از محل صندوق توسعه ملی بانک کشاورزی، ملت، صادرات و رفاه کارگران هستند.

وی در پایان یادآور شد: سال گذشته اعتبارات خوبی از صندوق توسعه بخش کشاورزی برای رفسنجان جذب شد که می توان به احداث یک مرغداری 30 هزار قطعه ای با اشتغالزایی برای هشت نفر و با اعتبار یک میلیارد تومان اشاره کرد.

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان همچنین گفت:  یک واحد فرآوری پسته با اعتبار یک میلیارد تومان نیز در مدت گفته شده راه اندازی شده است.

کد خبر 2208507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha