۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۵۱

سوقندی:

فرهنگ اهل بیت (ع) نقش بنیادی در ارتقای سطح پویایی جامعه داشته است

فرهنگ اهل بیت (ع) نقش بنیادی در ارتقای سطح پویایی جامعه داشته است

دامغان - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ایجاد فضای آزاد برای انجام کارهای فرهنگی را مهمترین ثمره نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: فرهنگ اهل بیت (ع) به عنوان شیوه زندگی نقش بنیادی وزیر بنایی در ارتقای سطح پویایی جامعه ما داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا سوقندی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دامغان که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فضایی فراهم شده است که همگان بتوانند آزادانه و در یک فضای صمیمی و دوستانه مسائل و مشکلات خود را بیان کنند.

وی تصریح کرد: امروزه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به افراد توان، جسارت و شجاعت را داده است که حرف های خود را با مسئولان در میان بگذارند و در بیان مسائل و با رعایت اخلاق و ادب مشکلات را برطرف کنند.

کانون های فرهنگی مساجد روحیه آرمان خواهی را در خود تقویت کنند

دبیر کار گروه فرهنگ و هنر استان سمنان با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل دارای میوه های شیرین بوده که امروز ملت ما از آن میوه ها در حال بهره برداری هستند گفت: نمونه آن را می توان برگزاری نشست های تخصصی و آزادانه بین مردم و مسئولان بیان کرد.

سوقندی ضمن گرامیداشت فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر اظهار داشت: کانون های  فرهنگی هنری مساجد باید روحیه آرمان خواهی و انقلابی را در خود تقویت کنند و در جهت حفظ آن گام بردارند.

وی با بیان اینکه همه ما دارای هدف و انگیزه هستیم که باید در جهت برنامه هایمان حرکت کنیم خاطر نشان ساخت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید روابط خود را با هیئت امنای مساجد تقویت و در جهت جذب بیشتر جوانان گام بردارند.

183 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان وجود دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین از وجود 183 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح این استان خبر داد و اضافه کرد: در این کانون ها 15 هزار نفر جوان عضو هستند.

سوقندی از مجهز بودن بالغ بر 100 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان به رایانه خبر داد و افزود: همچنین 75 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان کتابخانه دارند.

وی تصریح کرد: تا پایان سالجاری 23 کانون فرهنگی هنری مساجد به تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان افزوده می شود که مراحل اداری صدور مجوز برای این تعداد از کانون ها از سوی دبیرخانه عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در دست بررسی است.

تعهدات مالی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان عملی می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ایجاد فضای مجازی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و فعالیت خوب و قابل و قبول تعدادی از این کانون ها در این فضا خبر داد.

سوقندی همچنین با تاکید بر عملی شدن تعهدات مالی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به کانون های دامغان تا پایان بهمن ماه سالجاری، گفت: انجام کارهای فرهنگی با محوریت مساجد در اولویت برنامه ها قرار دارد.

مدیران مسئول کانون های  فرهنگی هنری مساجد شهرستان دامغان نیز در این نشست به بیان مسائل و مشکلات خود در زمینه کمبود بودجه، تجهیزات و عدم عمل به وعده ها از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان پرداختند.

در شهرستان دامغان 47 کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که از این تعداد 37 کانون شهری و مابقی را روستایی تشکیل می دهد.

در هر کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان دامغان به طور متوسط 200 نفر از جوانان عضویت دارند و سه هزار جلد کتاب نیز در 47 کانون نگهداری می شود.

در سالجاری مجوز فعالیت هشت کانون فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان صادر شده که صدور مجوز دو کانون دیگر نیز در درست اقدام است.

کد خبر 2215431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha