۳۰ دی ۱۳۹۲، ۲۱:۱۴

اشتاین مایر خواستار خودداری ایران از شرکت در ژنو 2 شد

اشتاین مایر خواستار خودداری ایران از شرکت در ژنو 2 شد

وزیر خارجه آلمان با اشاره به مذاکرات طولانی مدت غرب با گروه های مخالف سوری، مدعی شد شرکت ایران در نشست ژنو 2 این مذاکرات را بی نتیجه می گذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر خارجه آلمان در مورد مثبت بودن شرکت ایران در کنفرانس ژنو 2 که به دعوت سازمان ملل انجام می گیرد، ابراز تردید کرد.

این سیاستمدار حزب سوسیال دمکرات آلمان (SPD) از ایران خواست از شرکت در این نشست که در روز بیست و دوم ژانویه آغاز خواهد شد خودداری کند. اشتاین مایر گفت جامعه جهانی برای مدتی طولانی با گروه های مخالف دولت سوریه رایزنی و مذاکره کرده و توانسته آنها را برای حضور در این کنفرانس متقاعد کند.

به ادعای وی اختلافاتی که در مورد حضور ایران در این نشست درگرفته است، موجب می شود این تلاش ها و در نهایت کنفرانس ژنو 2 زیر سوال برود. در همین حال واشنگتن از "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل خواسته است تا دعوت خود از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 را پس گیرد.

گفتنی است در پی تماس تلفنی "جان کری" وزیر خارجه آمریکا با بان کی مون درباره دعوت وی از ایران، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور انتظار دارد با هدف حل و فصل مسئله سوریه دعوت از ایران برای شرکت در این کنفرانس پس گرفته شود.

کد خبر 2218160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha