۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۲۰

صانعی:

بزرگ‌ترین پروژه‌ داروسازی کشور در آستانه شکست کامل قرار دارد

بزرگ‌ترین پروژه‌ داروسازی کشور در آستانه شکست کامل قرار دارد

اصفهان – خبرگزاری مهر: مؤسس و مدیر شرکت شیمی دارویی ریحانه گفت: در حال حاضر شرکت داروسازی ریحانه به عنوان بزرگ ترین و مجهزترین شرکت دارویی کشور در حال شکست سرمایه گذاری عظیم انسانی و اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صانعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت دارویی ریحانه با هدف تولید محصولات دارویی و کمک به درمان افراد جامعه تاسیس شده است،‌ اظهار داشت: اصلاح ساختار داروسازی صنعتی در جهت نگاه علمی و تحقیقی و اقتصاد محور از دیگر اهداف تاسیس این شرکت دارویی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت داروسازی ریحانه به عنوان بزرگ ترین و مجهزترین شرکت دارویی کشور در حال شکست سرمایه گذاری عظیم انسانی و اقتصادی است، بیان داشت: این شرکت دارویی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های داروسازی بین‌المللی با تایید سازمان‌های معتبر دارویی دنیا است.

مؤسس و مدیر شرکت شیمی دارویی ریحانه با بیان اینکه این شرکت شیمی دارویی در زمینه تولید،‌ تهیه و عرضه دارو با آخرین استانداردهای علمی در زمینه سلامت و بهداشت تعیین شده است،‌ ادامه داد: این شرکت در حال حاضر آخرین مراحل راه اندازی خود را پشت سر گذاشته و آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه شرکت شیمی دارویی ریحانه با هدف تامین داروی مورد نیاز مصرف کنندگان داخلی و صادرات دارو از کشور به کشورهای همسایه و اروپایی راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: این طرح بزرگ شامل 13 خط تولیدجداگانه است که ظرفیت آن بالغ بر دو میلیارد واحد دارویی در سال پیش بینی شده است که این رقم می تواند بزرگ‌ترین رقم تولید یک واحد داروسازی در ایران را به خود اختصاص دهد.

صانعی ادامه داد: ارزش سرمایه گذاری شرکت شیمی دارویی ریحانه افزون بر 700 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه بزرگ داروسازی کشور در آستانه  شکست کامل قرار گرفته است، افزود: با توجه به فن‌آوری که در ساخت این مجتمع و خطوط تولید آن بکار رفته است این نگرانی وجود دارد که در صورت ادامه وضعیت بلاتکلیفی فعلی علاوه بر محرومیت بازار داخلی برنامه‌ریزی صدور بخش عمده‌ای از محصولات تولیدی این مجتمع به اروپا و آمریکا دچار اختلال جدی شود.

مؤسس و مدیر شرکت شیمی دارویی ریحانه با بیان اینکه تاخیر در راه‌اندازی این طرح تاکنون ده‌ها میلیارد تومان زیان به اضافه خسارت‌های فراوان دیگر در برداشته استٰ ادامه داد: این وضعیت نه تنها سبب پراکندگی مدیران با تجربه و متخصصان و کارکنان این مجموعه شده است بلکه فرصت‌های غیر قابل برگشت و زیان‌های سنگین برجای گذاشته است.

تعطیلی 18 ماهه پروژه شیمی دارویی کشور

وی تصریح کرد: این پروژه بیش از 18 ماه است که به دلیل عدم توانایی سرمایه گذاران در تامین 10 درصد هزینه‌ی باقی مانده از هزینه طرح این پروژه در حال حاضر در رکود کامل به سر می برد و در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته است.

صانعی با بیان اینکه از تکنولوژی و تخصصی 15 کشور بزرگ و مطرح جهان برای ساخت این مجتمع دارویی استفاده شده است، افزود: راه اندازی این پروژه می تواند کمک قابل توجهی به کنار گذاشتن افسانه‌ نفت داشته باشد.

وی با بیان اینکه این پروژه در قالب 3 فاز به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: اجرای طرج تاسیس این مجتمع دارویی از سال 82 آغاز شده است و تاکنون با سه بار توقف در اجرای این طرح روبرو بوده است.

مؤسس و مدیر شرکت شیمی دارویی ریحانه با بیان اینکه این مجتمع داروسازی در زمینی به مساحت 160 هزار متر تعریف شده است،‌افزود: سطح زیر بنایی این پروژه 55 هزار متر مربع است.

وی با بیان اینکه این مجتمع دارویی پس از راه اندازی زمینه اشتغال بیش از 300 نفر را فراهم می‌کند، افزود: برای راه اندازی این پروژه از هیچگونه ارز و یا وام دولتی استفاده نشده است وامدار هیچ ارگان و نهادی نیست.

گفتنی است، خبرنگاران پس از پایان این نشست خبری از تمام بخش های این مجتمع دارویی بازدید کردند و با تمام قسمت های تهیه شده در این پروژه برای تولید داروهای مورد نیاز کشور آشنا شدند.  
 

کد خبر 2219157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha