۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۵۳

ورود اولین فاز نیروگاه سیکل ترکیبی هرمزگان به مدار تا تابستان 93

ورود اولین فاز نیروگاه سیکل ترکیبی هرمزگان به مدار تا تابستان 93

مجری طرح های نیروگاه های گازی سازمان توسعه برق ایران از ورود اولین فاز واحدی نیروگاه سیکل ترکیبی هرمزگان به مدار تا تابستان 93 خبر داد و گفت: تا شش ماه بعد از آن دو واحد دیگر نیز وارد مدار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب حاجی زاده امروز در یک نشست خبری از ورود اولین فاز دو واحدی نیروگاه سیکل ترکیبی هرمزگان به مدار تولید تا تابستان سال آینده خبر داد و گفت: شش ماه بعد از آن دو واحد دیگر این نیروگاه نیز وارد مدار خواهد شد.

مجری طرح های نیروگاه های گازی سازمان توسعه برق ایران با بیان اینکه این نیروگاه از چهار واحد 162 مگاواتی تشکیل شده است، اظهار داشت: اولین نیروگاه سیکل ترکیبی استان هرمزگان با نام گنو در 25 کیلومتری بندرعباس در دست ساخت است که یک بخش گازی آن 648 مگاوات برق تولید خواهد کرد.

حاجی زاده با بیان اینکه هم اکنون این نیروگاه دارای 55 درصد پیشرفت کلی فیزیکی است، افزود: واحد اول نیروگاه دارای 75 درصد پیشرفت است و نصب پست نیروگاه در مراحل نهایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه پنج مخزن سوخت گازوئیل با توان ذخیره 100 میلیون لیتر برای این نیروگاه پیش‌بینی شده و در این رابطه با شرکت گاز نیز قراردادی برای تامین سوخت نیروگاه منعقد کرده ایم.

مجری طرح های نیروگاه های گازی سازمان توسعه برق ایران ادامه داد: برای ساخت قسمت بخار نیروگاه نیز در فاز دوم توسعه پیمانکار خواهیم گرفت و به صورت کلی با فاز اول حدود یک هزار مگاوات برق از این طریق تولید خواهد شد که 90 درصد تجهیزات نیروگاه نیز ساخت داخل و با استانداردهای روز اروپا است.

حاجی زاده بیان کرد: برای ساخت این نیروگاه تاکنون یک هزار و 600 میلیارد ریال هزینه شده که تا پایان کار نیز باید 700 میلیارد ریال دیگر هزینه شود با این حال به دلیل تامین منابع، نگرانی از این بابت نداریم.

کد خبر 2219484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha