۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۳۴

تصویب نقشه راه جدید دولت الکترونیک/ منع قانونی برای دستگاهها

تصویب نقشه راه جدید دولت الکترونیک/ منع قانونی برای دستگاهها

معاون امور توسعه دولت الکترونیک معاونت توسعه و مدیریت سرمایه انسانی رئیس جمهور با بیان اینکه تصویب سند نقشه راه دولت الکترونیک کشور در سه سال گذشته در یکی از کمیسیونهای دولت دهم به تعویق افتاده است، گفت: تا پایان سال جاری نسخه جدید سند نقشه راه دولت الکترونیک برای تصویب به هیات دولت ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شاه پری ظهر امروز در نشست کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت از امضای تفاهم نامه 15 دستگاه اجرایی با معاونت امور توسعه الکترونیک معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه این دستگاههای اجرایی خدمات خود را از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه تاکنون300 خدمت دولتی از طریق دفاتر اجرایی پیشخوان دولت به مردم توزیع می شود اظهار داشت: سعی مان بر این است که تمامی خدمات دستگاههای دولتی از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت به مردم ارائه شود.

شاه پری با تاکید بر اینکه پیش نویسی به عنوان بخشنامه ارائه خدمات  دستگاههای دولتی تهیه کرده ایم گفت: در این بخشنامه نحوه خدمات حضوری و غیر حضوری دستگاههای اجرایی و ارائه آن از سوی دفاتر خدمات پیشخوان در نظر گرفته شده است و چنانچه دستگاهی در این زمینه مقاومت کند با مکانیزم های توبیخی روبرو خواهد شد.

معاون امور توسعه دولت الکترونیک ریاست جمهوری با بیان اینکه ارائه خدمات به صورت کاملا الکترونیکی وجود ندارد در دفاتر پیشخوان خدمات می تواند بسیاری از خدمات دولتی را در دفاتر خود ارائه کنند گفت: کانون پیشخوان خدمات دولت وظیفه نظارت بر دفاتر خدماتی را دارد تا توزیع عادلانه خدمات دستگاههای اجرایی در سراسر کشور انجام پذیرفت.

وی گفت: دستگاهها نباید مستقیما خدمات خود را به دفاتر پیشخوان خدمات واگذار کنند و از این لحاظ منع قانونی دارد.

شاه پری  در پاسخ به مهر از تنظیم سند نقشه راه دولت الکترونیک برای ارائه خدمات دولتی همه دستگاهها با ورژن جدید خبر داد و گفت: در این راستا با 8 دستگاه ذینفع وارد مذاکره شده و از نظرات کارشناسی و تخصص آنها برای تدوین نهایی این سند استفاده کرده ایم.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته تصویب این سند در یکی از کمیسیونهای فرعی دولت دهم معطل ماند افزود: هم اکنون نسخه جدید نقشه راه دولت الکترونیک با تغییرات جدید آماده شده و سعی می کنیم تا قبل از پایان سال جاری برای تصویب نهایی آن را در هیات دولت ارائه کنیم.

معاون امور توسعه دولت الکترونیک ریاست جمهوری در مورد موازی کاری های موجود در خصوص ارائه خدمات دولتی به مهر گفت: بر اساس آئین نامه قبلی هیات وزیران تمامی خدمات دستگاههای اجرایی باید توسط دفاتر پیشخوان دولت ارائه شود که تاکنون این موضوع اجرایی نشده است اما در تلاش هستیم تا در این زمینه ساماندهی صورت گیرد بر این اساس کانون دفاتر خدمات پیشخوان دولت باید قابلیت ارائه خدمات دستگاههای نظارتی در حوزه امنیت را نیز داشته باشد.

به گفته شاه پری دستگاههای دولتی و اجرایی حق ایجاد دفاتر خدماتی به موازات دفاتر پیشخوان دولت را ندارند و تمامی خدمات خود را باید از طریق دفاتر پیشخوان به مردم عرضه کنند.

کد خبر 2223619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha