۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۱۳

آزمون حفظ قرآن کشور 9 اسفندماه برگزار می شود/ چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف

آزمون حفظ قرآن کشور 9 اسفندماه برگزار می شود/ چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه برگزاری آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن با حضور 200 هزار شرکت کننده یک مانور فرهنگی بزرگ است، گفت: 240 هزار برگه آزمون برای برگزاری این آزمون به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در نشست هماهنگی برگزاری آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن با بیان اینکه آزمون شفاهی این طرح روز چهارشنبه 23 بهمن آغاز و تا پنجشنبه 8 اسفندماه ادامه دارد، اظهار داشت: آزمون شفاهی طرح ملی حفظ قرآن در رشته های حفظ ترتیبی و موضوعی در معاونت های فرهنگی ادارات اوقاف در شهرستان ها و استان ها در حال برگزاری است.
 
وی با اشاره به اینکه حضور 100 هزار نفر در آزمون قرآنی سال قبل بی نظیر است، تصریح کرد: 240 هزار برگه ویژه آزمون مرحله دوم این طرح چاپ شده است که حضور و شرکت این تعداد داوطلب در چنین آزمونی یک مانور بزرگ فرهنگی محسوب می شود.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اعلام اینکه سوالات آزمون کتبی فنی خواهد بود، گفت: این آزمون در 10 رشته و به صورت سراسری و متمرکز در ساعت 9 صبح روز جمعه 9 اسفندماه در 2 هزار و 500 پایگاه برگزار خواهد شد.
 
11 هزار کرمانی در طرح ملی تربیت حافظان قرآن شرکت می کنند
 
آزمون مرحله دوم طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم با حضور 11 هزار نفر شرکت کننده اسفند ماه در 18 شهرستان استان کرمان برگزار می شود.
 
حجت الاسلام سید رضا فاطمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان کرمان با اعلام این خبرگفت: آزمون مرحله دوم طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم با حضور بیش از 11 هزارنفر شرکت کننده از 23 بهمن در18 شهرستان استان کرمان اغاز و تا نهم اسفند ادامه خواهد داشت.
 
فاطمی گفت: طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در راستای احرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون قاری و حافظ قران کریم است و تربیت یک میلیون قاری و حافظ قرآن کریم مهمترین   هدف ورسالت سازمان اوقاف و امور خیریه است.
 
وی اظهار داشت: بیش از 11 هزار نفر شرکت کننده از اردیبهشت ماه سال جاری در جوار امامزادگان، بقاع متبرکه ،پایگاهها و مساجد 18 شهرستان استان در کلاس های این طرح شرکت کرده اند.
 
فاطمی افزود: 267 مربی در 4گروه سنی مختلف در بخش حفظ موضوعی (بیش از 300 آیه) در کلاس حضور مستمر داشتند.
 
وی از برگزاری آزمون این دوره به دو صورت شفاهی و کتبی اسفندماه خبر داد و افزود: مرحله کتبی این طرح در روز 9 اسفند ماه و همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
 
فاطمی در خصوص جزئیات آزمون شفاهی و کتبی اظهار داشت: آزمون شفاهی شامل قرائت آیات بر اساس ترجمه آن، مشخص کردن موضوع آیات، ترجمه آیات و واژگان و آزمون کتبی نیز براساس پرسش از آیات مرتبط با ترجمه واژگان و مصادیق عبارات و جملات به صورت گزینش تستی برگزار خواهد شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان در پایان متذکر شد: متسابقینی که بتوانند حد نصاب نمرات را در این دوره از کلاسها کسب کنند علاوه بر دریافت گواهینامه معتبر پایان دوره مرحله دوم طرح تربیت حافظان و قاریان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مرحله بعد این طرح در سال آینده راه پیدا خواهند کرد.
 
24 کارگاه آموزشی ویژه بانوان در سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن برپا می‌شود
 
مسئول کمیته آموزش سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن از برپایی 24 کارگاه آموزشی در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم ویژه بانوان در این مسابقات خبر داد.
 
کامران زمان نامیان، مسئول کمیته آموزش سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن از برپایی 24 کارگاه آموزشی در حاشیه این مسابقات ویژه بانوان خبر داد و افزود: این کارگاه آموزشی در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و مفاهیم قرآن با همکاری مشاوران امور بانوان فرمانداران شهرستان‌های استان فارس برپا می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در این مسابقات 35 محفل انس با قرآن با حضور 10 بانوی ممتاز قرآنی از 27 بهمن تا 6 اسفند ویژه بانوان برگزار می‌شود.
 
مسئول کمیته آموزش سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اظهار کرد: این برنامه فقط برگزاری مسابقه نیست بلکه یک فرهنگ‌سازی در شهر مقدس شیراز است و انتظار داریم از برکت این مسابقات تحول بزرگی را در سطح شهر شاهد باشیم.
 
یک منبر وقف آستان امام زاده سید صدر الدین(ع) اردبیل شد
 
نیکوکار خلخالی با وقف یک منبر برای آستان مقدس امام زاده سید صدرالدین(ع) اردبیل به ارزش 5 میلیون تومان، نام خود را به عنوان واقف به ثبت رساند.
 
حاج جمال ممنونی خلخالی یک عدد منبر وقف آستان مبارک امام زاده سید صدرالدین(ع) شهر اردبیل کرد. این واقف خیر اندیش خلخالی منبر فوق را که بیست و ششمین منبردست ساز خویش است برای آستان این امام زاده وقف کرد.
 
ارزش تقریبی این منبر 5 میلیون تومان برآورد شده است.
کد خبر 2238885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha