۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۴۲

مهر منتشر کرد؛

فهرست همه کتاب‌های خریداری شده توسط وزارت ارشاد دولت یازدهم

فهرست همه کتاب‌های خریداری شده توسط وزارت ارشاد دولت یازدهم

فهرست همه کتاب‌هایی که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در حدود 3 ماه گذشته اقدام به خرید آنها از ناشران سراسر کشور کرده است، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم 18 آذر امسال تشکیل شد. این هیئت که متشکل از 8 نفر است، از ابتدای دیماه امسال هم شروع به فعالیت کرد.

كامران فانی، محمدعلی مهدوی‌راد، علی‌اصغر محمدخانی، علی اوجبی، محمدكاظم شمس، احمد كمالی‌نژاد، مصطفی امیدی و حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی به مدت دو سال به عنوان عضو این منصوب شده‌اند.

اعلام اسامی اعضای هیئت انتخاب و خرید كتاب وزارت ارشاد در حالی صورت می‌گیرد که تا پیش از آن، اسامی اعضای این هیات اعلام نمی‌شد.

سیدعباس صالحی در احکامی که برای این 8 نفر صادر کرد، خواستار «حمایت هوشمندانه از كتاب‌هایی كه برای تقویت و ترویج فرهنگ ایران اسلامی منتشر می‌شوند و موجبات ارتقای سطح فرهنگ جامعه را بر اساس تعاریف مندرج در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی فراهم می‌آورند» شده بود.

اعضای هیئت انتخاب و خرید کتاب

بر اساس این گزارش، در کمتر از 3 ماهی که از تشکیل هیات انتخاب و خرید كتاب می‌گذرد، این هیات 12 بار تشکیل جلسه داده که طی این جلسات تعداد 2011 عنوان کتاب از ناشران سراسر کشور انتخاب شده و در فهرست خرید قرار گرفته است.

اعتبار کتب مصوب تا 31 فروردین 1393 است به این معنا که ناشری که کتاب یا کتاب‌هایی از او در فهرست انتخاب قرار گرفته است، آن (ها) را در معرض خرید هیات یادشده قرار دهد. بدیهی است بعد از اتمام این تاریخ، هیات انتخاب و خرید کتاب اقدام به خرید این کتاب (ها) نخواهد کرد.

طبق اعلام هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت ارشاد، مجریان این هیات نسبت به تجهیز کتابخانه‌های شهرستان‌ها، مساجد، حوزه‌های علمیه، مدارس و کارخانه‌ها و نیز نهادها و مراکزی که در ترویج کتابخوانی نقشی درخور داشته باشند، با کتاب‌های خریداری شده اقدام خواهند کرد.

خبرگزاری مهر در زیر فهرست کتاب‌های مصوب هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را منتشر می‌کند:

فهرست کتاب‌های مصوب جلسات 499، 500، 501، 502، 503، 504، 505، 506، 507، 508 ، 509 و 510.

کد خبر 2246406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha