۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲

کسری 2000 مگاواتی برق برای تابستان 93

کسری 2000 مگاواتی برق برای تابستان 93

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به پیش بینی افزایش پیک مصرف برق تابستان سال آینده به 50 هزار مگاوات از کسری 2000 مگاواتی افزایش تولید برق تا پیش از تابستان خبر داد و گفت: همه شرکت‌های برق و توزیع برای مدیریت مصرف برق تابستانی باید بسیج شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل محسني كبير در یک گردهمایی درباره آخرین اقدامات انجام گرفته به منظور تامین پایدار و مطمئن برق تابستانی مشترکان، گفت: بر اساس پيش بيني انجام گرفته ميزان نياز مصرف براي تابستان سال آينده به حدود 50 هزار مگاوات افزایش می یابد.

معاون برنامه‌ريزي شركت توانير با تاکید بر اینکه از این رو به ورود پنج هزار ظرفیت جدید تولید برق تا پیش از تابستان سال اینده نیاز داریم، تصریح کرد: اين درحالي است كه پيش بيني مي‌شود تا تابستان 1393 حدود 3 هزار مگاوات ظرفيت اسمي جديد وارد شبكه برق كشور شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در تابستان سال جاري مصرف پيك مصرف برق كشور به 46 هزار و 350 مگاوات رسيد، اظهار داشت: با وجود ثبت این رکورد مصرف برق اما صنعت برق بدون هيچ گونه مشكلي برق مشتركان را تأمين كرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین برق تابستان سال آینده باید همه شركت‌هاي برق منطقه‌اي و توزيع در زمينه مديريت مصرف فعال باشند، بیان کرد: در بخش تأمين منابع مالي شركت‌هاي برق منطقه‌اي بايد در بخش توليد افزايش راندمان، كاهش تلفات و افزايش بهره وري از ظرفيت بند 19 قانون بودجه سال جاري استفاده كنند.

محسنی کبیر با بیان اینکه در بخش تأمين، توسعه و بهينه‌سازي برق روستاها و استفاده از نيروگاه‌هاي تجديدپذير براي كاهش مصرف هم ظرفیت‌های مالی قابل توجه‌ای در قانون بودجه امسال پیش بینی شده است، یادآور شد: در حال حاضر بهينه‌سازي پروژه‌هاي انتقال، فوق توزيع برق و صرفه‌جويي در هزينه پروژه‌های برقی در دستور کار توانیر قرار دارد.

کد خبر 2248005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha