۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۱۶

گنجی:

شوراهاي اسلامي تبلور مسئوليت اجتماعي مردم است

شوراهاي اسلامي تبلور مسئوليت اجتماعي مردم است

زنجان -خبرگزاری مهر: عضو شوراي اسلامي استان زنجان گفت: شوراهاي اسلامي تبلور مسئوليت اجتماعي مردم است كه به شكل قانونمند و با اتكا به آرا مردم عمل مي كنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مريم گنجي با اشاره به جايگاه شوراهاي شهر  افزود: شوراي شهر به عنوان عنصر سياستگذار،تصميم گير و با اندكي تسامح قانونگذار و آباداني شهر داشته است.

عضو شوراي اسلامي استان زنجان گفت: كمبود منابع مالي مديريت در سطح محلي است بنابراين بايد از جامعيت و فراگيري برخوردار باشد تا بتواند وظايف سياستگذاري و نظارتي خود را نسبت به همه امور شهر ايفا كند.

وي با بيان اينكه قانون جمهوري اسلامي ايران و مكتب اسلام بر اداره امور با اتكا به آرا مردم و مشورت تاكيد دارند، افزود: نحوه شكل گيري و حدود اختيارات شوراي اسلامي را قانون اساسي معين مي كند.

اين عضو شوراي شهر ابهر تاکید کرد: سه محور عدالت ،عمران وسرور شادماني  شعار اصلي شوراي شهر ابهر است.

گنجي درخصوص عملكرد شوراي اسلامي شهر ابهر طي ماه هاي گذشته گفت: شوراي چهارم از 12 شهريور تا 12 اسفند امسال 58 جلسه با 133 مصوبه  داشته است.

گنجي خاطر نشان كرد: عدم توجه كافي به جايگاه  خطير شوراي اسلامي شهر، عدم توجه به آموزش و پژوهش و افزايش سطح آگاهي و اطلاعات  اعضاي شورا از ديگر چالش هاي پيش روي فعاليت شوراهاست.

وي در خصوص نقش بانوان در شهر گفت: نيمي از جمعيت كشور را بانوان تشكيل مي دهند، 60 درصد آن ها بالاي 19 سال هستند و فقط 14 درصد آنان شاغل هستند.

اين عضو شوراي اسلامي شهر ابهرگفت: با توجه به اينكه بيشتر بانوان خانه دار هستند و تاثيرگذاري بيشتري در تربيت و شكل دهي افكار فرزندان جامعه دارند  نياز به ارتقا سطح آگاهي و سلامت بانوان  نيازي ضروري و انكار ناپذير است.

گنجي  با تاكيد بر لزوم احداث فضاهاي فرهنگي تفريحي مناسب براي بانوان يادآور شد: شوراي شهر و شهرداري ابهر نيز  احداث پارك بانوان را براي بهره مندي بيشتر اين قشر از جامعه در برنامه كاري خود قرار داده است.

کد خبر 2251690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha