۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۴۳

نعمت‌زاده عنوان کرد:

افزایش قیمت خودرو به بهانه یورو 4 غیرقانونی است/ آزادسازی قیمت خودرو در دستور کار نیست

افزایش قیمت خودرو به بهانه یورو 4 غیرقانونی است/ آزادسازی قیمت خودرو در دستور کار نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه استاندارد یورو4 یک آپشن نیست، بلکه یک استاندارد است، گفت خودروسازان حق ندارند به این بهانه افزایش قیمت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه همایش روز حمایت مصرف‌کننده در جمع خبرنگاران گفت: اگر خودروسازان به بهانه رعایت استاندارد یورو4 قیمت را افزایش بدهند، کاری غیرقانونی است، چراکه یورو4 استاندارد است، نه آپشن و بنابراین خودروسازان ملزم به رعایت استانداردها هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تا خرداد 93 تمام خودروها باید استاندارد یورو4 را رعایت کنند و از تیرماه همین سال هیچ خودرویی با استاندارد کمتر از یورو4 روانه بازار نخواهد شد.

وی تصریح کرد: وزارت نفت و شرکت ملی نفت ملزم به تامین بنزین یورو4 هستند که در گام اول در هشت کلانشهر این بنزین را عرضه خواهند کرد.

به گفته نعمت‌زاده، خودرو یک کالای انحصاری است و دولت برنامه ای در حال حاضر برای آزادسازی قیمت آن ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تغییر قیمت خودرو در سال 93 گفت: فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت خودرو نداریم.

نعمت‌زاده همچنین در مورد اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها نیز گفت: دولت قصد دارد اجرای فاز دو را با کمترین نوسان قیمت در حامل های انرژی صورت دهد، بنابراین قیمت خودرو بعد از اجرای فاز دو هدفمندی افزایشی جزئی خواهد داشت، اما قیمت سیمان، فولاد و کالاهای انرژی‌بر اضافه خواهد شد.

کد خبر 2253352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha