۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۱۵

آیت الله نوری همدانی:

دیدار اشتون با فتنه گران دخالت در امور داخلی ایران است/ اقتصاد مقاومتی کشور را مصون می کند

دیدار اشتون با فتنه گران دخالت در امور داخلی ایران است/ اقتصاد مقاومتی کشور را مصون می کند

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به دیدار خانم اشتون با برخی از فتنه گران گفت: حرکت اشتون نشان از دخالت او در امور داخلی و ضعف مدیریتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر از قم، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجداعظم قم برگزار شد، با اشاره به کلمات نورانی نهج البلاغه اظهار داشت: صبر به معنی این که بشیند و غصه بخورد نیست، انسان هرچه قدر از روی دل از برخی جریانات ناراحت باشد باید چهره او آن را نشان ندهد.

وی با اشاره به سفر اخیر خانم اشتون به تهران گفت: وی برخلاف برنامه‌های سفر خود، گفته که من برای بررسی وضعیت حقوق بشر آمدم، لذا با چند نفر از فتنه گران دیدار کرده و عکس یادگاری می‌گیرد.

استاد برجسته حوزه با اشاره به نامه مادر یک شهید اصفهانی به اشتون اظهار داشت: وقتی آلمان سلاح های اتمی برای کشتن جوانان به صدام می‌داد، چرا حقوق بشر را پیگیری نمی‌کردید و حالا به یاد حقوق بشر افتادید و آمدید ایران که وضعیت را بررسی کنید.

این مرجع تقلید با بیان این که این گونه حرکات ضعف مدیریتی را نشان می‌دهد، گفت: حرکت اشتون نشان از دخالت او در امور داخلی و ضعف مدیریتی است که چند تا مغرض بتواند با این مذاکره کننده دیدار کنند.

وی افزود: انگلستان، آیا آلمان و امریکا با سلاح‌های هسته‌ای و هواپیماهای بدون سرنشین، مردم افغانستان را می‌کشند زندان‌های ابوغریب را ایجاد می‌کنند حقوق بشر را رعایت کرده‌اند؛ اما ایران که از ملت خود دفاع می‌کند نقض حقوق بشر دارد؟

اقتصاد مقاومتی کشور را مصون خواهد کرد

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی بیان داشت: تاکیدات رهبری بر اقتصاد مقاومتی نشان از دغدغه ها و ناراحتی ایشان از وضعیت اقتصاد است، لذا اگر اقتصاد مقاومتی تقویت گردد کشور مصون خواهد بود.

وی تصریح کرد: معتقدم عمده جریان های اقتصادی به بانک ها بر می‌گردد که اگر درست عمل می‌کردند اقتصاد مقاومتی تحقق می یافت.

بانک ها علت 50 درصد مشکلات اقتصادی

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که 50درصد مشکلات اقتصادی به بانک ها بر می گردد، گفت: دیرکردها و سودهای کلان موجب تورم و عدم رشد اقتصادی می‌شود.

وی یادآور شد: وام‌هایی که به عنوان قرص به مردم داده شود و دیر کرد می‌گیرند ربا و شرعا حرام است.

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه بیان داشت: ایام فاطمیه و عید نورز که در پیش است همه مردم و متدینین مانند سال‌های گذشته عزاداری را به عید ترجیح می‌دهند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله نوری همدانی بیان داشت: قبل و بعد ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره ازدواج و جشن و شادی با رعایت موازین شرعی اشکال ندارد.

کد خبر 2255138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha