۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴

قاسمی:

موزه تاریخ طبیعی تبریز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است/ لزوم همکاری گردشگران برای حفاظت از محیط زیست

موزه تاریخ طبیعی تبریز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است/ لزوم همکاری گردشگران برای حفاظت از محیط زیست

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از آمادگی موزه تاریخ طبیعی تبریز برای پذیرایی از میمانان نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قاسمی سه شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت : با توجه به وجود مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آذربایجان شرقی و غنای طبیعی آن ، برای حفاظت و نگهداری این غنای طبیعی از بهره برداری ، شکارو صید غیر قانونی و غیر مسوولانه حیات وحش و رستنی های بهاری طبیعت  مخصوصاً مناطق چهارگانه اجتناب کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: چادرزدن و روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع و مناطق طبیعت گردی و سهل انگاری درخاموش کردن آن، خسارت جبران ناپذیری به این ذخایر می رساند و تنوع زیستی را به خطر می اندازد.

قاسمی رها کردن زباله های غیر قابل بازیافت درطبیعت رایکی دیگر از آسیب  های جدی به طبیعت دانست و گفت: برای مدیریت پسماند وزباله ها، مسافران نوروزی و طبیعت گردان ، با جمع آوری آن در کیسه های مخصوص زباله و رساندن آن به مکان های مخصوص جمع آوری زباله ، در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک وآب از آلودگی ها، نقش موثری خواهند داشت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: همچنین از مسافران نوروزی خواست بامعاینه ی فنی خودروهای خود و رعایت نکات محیط زیستی ، درتمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری وآلوده نشدن آن با آلاینده هایی که سلامتی هموطنان را به خطر می اندازد ، نقش موثری خواهند داشت.

قاسمی همچنین تصریح کرد: تمیز کردن خودرو یا ریختن روغن های سوخته در آبهای روان و سطحی ، باعث آلودگی جبران ناپذیر این عنصر حیاتی و به خطر افتادن ونابودی آبزیان می شود .

وی با اشاره به آمادگی موزه تاریخ طبیعی تبریز برای پذیرایی از مهمانان نوروزی افزود: این موزه دارای مجموعه های متنوع جانوری منحصر به فرد از جمله 38 گونه پستاندار، 49 گونه پرنده، 13 گونه خزنده، 9 گونه آبزی، دو نوع سنگواره و نمونه هایی از سخت پوستان و بندپایان است  و در ایام نوروز از ساعت 9 الی 14 پذیرای میهمانان نوروزی است.

لازم به ذکر است استان آذربایجان شرقی باداشتن مناطق چهارگانه ای مانند : پناهگاه حیات وحش کیامکی ، منطقه حفاظت شده ی ارسباران ، اثر طبیعی ملی منطقه ی فسیلی مراغه، منطقه ی شکارممنوع کاغذکنان ، سهند ، جزیره ی اسلامی ، یکانات ، چاراویماق ، میشو داغ  ، تالاب بین المللی قوریگل ، تالاب قره قشلاق وسایر مناطق ، ازغنی ترین استان های کشور و یکی از مقاصد طبیعت گردان و مسافران نوروزی است.

کد خبر 2258748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha