۱۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵

میرعماد:

عزم ملی و مدیریت جهادی، اقتصاد و فرهنگ را می‌سازد

عزم ملی و مدیریت جهادی، اقتصاد و فرهنگ را می‌سازد

سمنان - خبرگزاری مهر: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ توسط مقام معظم رهبری گفت: مسئولیت سنگینی برای ما مسئولان و آحاد جامعه به وجود آمده است و عزم ملی و مدیریت جهادی، اقتصاد و فرهنگ را می‌سازد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن میرعماد صبح یکشنبه در نشستی با فعالان عرصه منابع طبیعی استان سمنان در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: با تعیین نقشه راه و وحدت مردم و مسئولان می‌توان کارهای بزرگی در استان سمنان که ظرفیت بالای اقتصادی و اجتماعی دارد می توان انجام داد.

وی افزود: اکنون نیز ما می‌توانیم هم‌چون دوران هشت سال دفاع مقدس با همان عزم و مدیریت برای اقتصادمان در راستای سیاستهای سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در استان سمنان برای جنگلها، مراتع و آبخیزداری برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی سیاست‌های کلان است که بخشی از آن از سوی مجلس و بخشی نیز از سوی هیئت دولت تعیین می‌شود، اظهار کرد: در تدوین برنامه‌های اقتصادی، سال 93 اقتصاد مقاومتی پررنگ‌تر دیده می‌شود.

میرعماد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در برابر تحریم‌ها و تهدیدات خدشه‌ای به آن وارد نشود.

وی گفت: این بحث فرهنگی مد نظر مقام معظم رهبری هشداری است که باید حرکت فرهنگی اصیل، اسلامی، انقلابی و ولایی در جامعه راه بیفتد و این تکلیف سنگینی است بر دوش مومنین ،مسلمانان و فرهیختگانی که احساس وظیفه می کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با گرامیداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: دراین روز همه پرسی تغییر رژیم شاهنشاهی دو هزار و پانصد ساله انجام شد که نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی پس از قرن‌ها بدست فرزند بزرگوار ائمه اطهار(ع) امام راحل شکل گرفت تصریح کرد:  این موضوع یکی از نقاط عطف مهم در تاریخ اسلام و در تاریخ کشور عزیز ایران است که بعد از قرن‌ها  با دور اندیشی و بلند نظری امام راحل شکل گرفت.

میرعماد با اشاره به این نکته که امام راحل در انتخاب جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر هیچ تفکری قرار نگرفت گفت: جمهوری اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی نه با یک کلمه کم و نه با یک کلمه زیاد به دست آمد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به 13 فرودین روز طبیعت و طبیعت‌گردی نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: ایام فاطمیه دوم نیز شب بعد از این روز است که باید حرمت این ایام نگه داشته شود و لازم است در روز طبیعت بر نگه داشتن منابع طبیعی که موهبت الهی است کوشا باشیم.

وی تصریح کرد: مردم و دوستداران منابع طبیعی می‌توانند به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، چرای غیرمجاز، حریق در مراتع و یا قطع و شکستن درختان با شماره تلفنهای09696و 1504به طور شبانه روز تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهند.

میرعماد در خاتمه از همه شهروندان و گردشگران خصوصا مسافران نوروزی خواست که در صورت نیاز به ایجاد آتش در طبیعت نکات ایمنی را رعایت کرده و از شکستن شاخه درختان و بوته های مراتع جدا خودداری کنند.

کد خبر 2262533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha