۱۸ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۲۷

یک فعال حوزه زنان:

معاونت زنان ریاست جمهوری مشکلات زنان را حل نکرده است/ در 6 ماه گذشته فقط وعده داده شد

معاونت زنان ریاست جمهوری مشکلات زنان را حل نکرده است/ در 6 ماه گذشته  فقط وعده داده شد

یک فعال حوزه زنان با انتقاد از عملکرد معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولتهای مختلف گفت: معاونت زنان و خانواده تشکیل شده تا مشکلات زنان در حوزه های مختلف حل شود، اما از زمان تشکیل این معاونت در دولتهای مختلف مشکلات حل نشده و همچنان به قوت خود روی زمین باقی است.

توران ولی مراد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: معاونت زنان و خانواده باید در سال جدید دولت یازدهم در روند مدیریتی و ارائه راهکارهای خود تجدید نظر کند تا در این سال شاهد حل بخشی از مشکلات زنان باشیم. تا زمانیکه نگاه مدیریتی مردانه در این معاونت حاکم باشد، مشکلات نه تنها حل نمی شود بلکه بر دامنه آن نیز افزوده می شود.

وی افزود: در طول 6 ماه گذشته معاونت زنان تنها بر حرف و وعده و عمل تکیه کرده است و اگر بخواهد به این روند مدیریتی خود در سه سال و نیم باقی مانده دولت ادامه دهد، قطعاً همانند 35 سال گذشته دردی از مشکلات زنان برطرف نخواهد شد و اقدامات انجام شده در این دولت برای زنان همان سنگ اندازی در اقیانوس نیست.

این فعال حوزه زنان صحبتهای خود را اینگونه تکمیل کرد: بیش از سه دهه از انقلاب گذشته است، اما ما همچنان زنان را در حاشیه قدرت دیده ام و هیچگاه تفکر مردانه اجازه حضور فعال را به زنان نداده است. به همین دلیل باید در دولتی که شعار خود را اعتدال و میانه روی گذاشته است، عملکرد معاونت زنان نسبت به دولتهای گذشته تغییر کند و شاهد حضور بیشتر زنان در مراجع تصمیم گیر باشیم.

ولی مراد درباره راهکارهای مورد نظرش برای حل مشکلات زنان توضیح داد: در گام نخست باید تمامی زنان با یکدیگر همراه شوند و اگر یک زن پست مدیریتی داشت باید راه را برای سایر زنان در سایر پست های مدیریتی باز کند. همچنین لازم است که زنان در گروه های مختلف غیر از دولت نیز با زنانی که در قدرت هستند همکاری کنند تا مطالباتشان بدرستی پیگیری شود و در این میان باید از کمک رسانه ها نیز بهره جست.

وی در پایان گفت: معاونت امور زنان و خانواده از همان روزهای نخست تشکیل وظایفش بدرستی تعریف نشده است و به همین دلیل مدیریت آن در همه دوره ها مشکل دار بوده است. این معاونت تنها هر چند وقت یکبار بودجه محدودی را برای اجرای محدود طرح ها دریافت می کند که عمدتاً این طرح ها نیز بدرستی اجرا نمی شود. به تعبیری می توان گفت که حضور افراد و زنان در این معاونت به شکل "دکور" است و همچنان مشکلات زنان روی زمین باقی مانده است.

 

کد خبر 2265283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha