۲۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳

پهناي باند اينترنت هرمزگان دو برابر شد/ اتصال 103 روستا به اينترنت پرسرعت

پهناي باند اينترنت هرمزگان دو برابر شد/ اتصال 103 روستا به اينترنت پرسرعت

بندرعباس -خبرگزاری مهر: مديركل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري هرمزگان اتصال 103 روستاي استان به اينترنت پرسرعت را از دستاوردهاي مهم سفر رياست جمهوري به هرمزگان عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراد يزداني ظهر سه شنبه در تشریح دستاوردهاي سفر رياست جمهوري به هرمزگان در بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات اظهارداشت: يكي از مهمترين دستاورد هاي اين سفر افزايش 100 درصدي پهناي باند اينترنت در استان و دوبرابر شدن آن است كه با دستور و پيگيري جدي استاندار هرمزگان در راستاي رفع مشكلات زيرساختي مخابراتي استان محقق شد.

وي اضافه كرد: مكاتبات از طريق استاندار هرمزگان قبل از سفر رياست جمهوري به هرمزگان با وزارتخانه ارتباطات و فناوري اطلاعات آغاز شد كه در نهايت با پيگيري هاي مستمر، دستاوردهاي خوبي را براي استان در پي داشت.

وي گفت: در اين راستا پهناي باند اينترنت استان از 3 stm1  به 6 stm1  ارتقا يافت كه stm1 واحد پهناي باند اينترنت بين استاني بوده و هر واحد آن معادل 155 مگابيت بر ثانيه است.

وي همچنين از افزايش 3 برابري پهناي باند mpls  خبر داد و يادآور شد: اين پهناي باند مربوط به خطوط ارتباطي اختصاصي ادارات استان با دفاتر مركزي در تهران است كه از 50 مگابيت در ثانيه به 150 مگابيت در ثانيه ارتقا يافت.

اتصال 103 روستا به اينترنت پرسرعت

مديركل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري هرمزگان در ادامه اتصال 103 روستاي استان به اينترنت پرسرعت را از ديگر دستاوردهاي مهم سفر رياست جمهوري به هرمزگان عنوان كرد و بيان داشت: اين اتصال حداكثر تا تاريخ 27 ارديبهشت 93 تكميل مي شود و هم اكنون پروژه در مراحل پاياني قرار دارد.

يزداني افزود: برقراري ارتباط مخابراتي 64 روستاي استان كه فاقد امكانات مخابراتي هستند نيز در حال انجام است و مقرر شده براي اتصال مخابراتي 68 روستا ديگر نيز ظرف پنج ماه آينده اقدام شود.

وي خاطر نشان كرد: اكثر روستاهاي فاقد امكانات مخابراتي در مناطق بشاگرد و حاجي آباد هستند كه مشكلات عديده اي براي مردم ساكن در اين روستاها بوجود آورده است.

وي ابراز داشت: رفع مشكل پهناي باند جزاير استان از جمله تنب بزرگ و كوچك، ابوموسي و سيري ظرف سه ماه آينده نيز از ديگر مصوبات در اين بخش است كه در حال اجرا و پيگيري است.

تكميل پوشش اپراتور سوم تلفن همراه (رايتل)

مديركل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري هرمزگان همچنين از تكميل پوشش اپراتور سوم تلفن همراه (رايتل) در استان خبرداد و اذعان داشت: طبق پيگيري هاي صورت گرفته در شهرهاي بندرعباس، قشم، درگهان، ميناب، كيش، بندرلنگه و بندرگنك اپراتور سوم در حال اجرا است.

يزداني ادامه داد: به حداقل رساندن مشكلات پوشش تلفن همراه اول و همچنين اينترنت اين اپراتور (gprs) با اجراي فاز پنج توسعه تلفن همراه در نيمه اول سال 93 و بهينه سازي سيستم هاي موجود از ديگر دستاوردهاي اين سفر است.

وي توسعه شبكه دولت و اخذ اعتبارات لازم جهت تغيير بستر شبكه دولت از سيم مسي به فيبر نوري از ديگر برنامه هاي درحال اجرا در بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات استان است كه با انجام اين مهم سرعت شبكه بسيار ارتقا مي يابد و قطعي ها به حداقل مي رسد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: از رهنمودها و پيگيري ها و عنايات ويژه استاندار هرمزگان به مقوله فناوري اطلاعات و ارتباطات و همچنين همكاري مديركل ارتباطات و فناوري استان كه در مسير دستيابي به اين دستاوردها نهايت همراهي را داشتند قدرداني مي كنم.

 

 

کد خبر 2271242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha