۲۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۰۵

برداشت گندم از یک هزار و 130 هکتار از اراضی شهرستان رودان آغاز شد

برداشت گندم از یک هزار و 130 هکتار از اراضی شهرستان رودان آغاز شد

رودان - خبرگزاری مهر: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رودان گفت: با پایان فصل برداشت گندم ،پیش بینی می شودبیش از چهار هزار و 500 تن گندم ازنوع چمران و دروم از مزارع بخش رودخانه شهرستان رودان برداشت شود.

سهراب مرشدی در گفتگو باخبرنگار مهر از آغاز برداشت گندم از یک هزار و 130 هکتار از اراضی بخش رودخانه درشهرستان رودان خبرداد.

وی گفت: به طور معمول در هر هکتار بیش از سه تن گندم برداشت می شود که پیش بینی برداشت بیش از چهار هزار و 500 تن گندم رقم چمران و دروم از مزارع بخش رودخانه شهرستان رودان است. و شهرستان رودان در کاشت محصول گندم، رتبه دوم استان هرمزگان را به خوداختصاص داده است.

مرشدی با بیان اینکه 15 آبان ماه تا اواخر آذرماه هر سال زمان کاشت این محصول در شهرستان رودان است؛ اضافه کرد: نیمه دوم فروردین ماه تا اوایل خردادماه نیز این محصول برداشت می شود و جهت مصرف به کارخانه آرد شهرستان و بخشی نیز به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان حمل و عرضه می شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رودان تصریح کرد: کاشت محصول گندم دراین شهرستان به صورت مکانیزه و با استفاده از دستگاه های ردیف کار بوده و در زمان برداشت نیز با استفاده از کمباین، محصول گندم جمع آوری می شود.

این مسئول یادآورشد: رودان یکی از قطب های کشاورزی استان هرمزگان است و هم اکنون بیش از 42 هزار هکتار از وسعت این شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی است که 31 هزار هکتار آن به محصولات باغی و 11 هزار و 200 هکتار آن نیز به محصولات زراعی، سبزی و صیفی اختصاص دارد.

 

 

کد خبر 2271488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha