۲۶ فروردین ۱۳۹۳، ۲۱:۲۲

ملانوری:

لزوم توجه ویژه به بخش بهداشت و سلامت/ منابع حاصل از انصراف یارانه صرف زیرساخت ها می شود

لزوم توجه ویژه به بخش بهداشت و سلامت/ منابع حاصل از انصراف یارانه صرف زیرساخت ها می شود

رفسنجان - خبرگزاری مهر: فرماندار ویژه رفسنجان با بیان اینکه توجه به بهداشت باید تبدیل به عادت شود، تصریح کرد: توجه به بهداشت و سلامت جامعه باید تبدیل به فرهنگ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری عصر سه شنبه در همایش روز جهانی بهداشت در سالن شهید زکریا اظهار داشت: مقوله بهداشت و سلامت یکی از مباحث بسیار مهم  و ضروری است که باید در هر جامعه ای به آن اهمیت داده شود چرا که برای اینکه به جایگاه واقعی برسیم نیازمند به یک جامعه سالم هستیم.

وی با بیان این مطلب که اگر سلامتی نباشد، نشاط و زندگی به خطر می‌افتد، تصریح کرد: باید هر چه در توان داریم به لحاظ فکری، برنامه‌ای‌، مشاوره‌ای و توان اقتصادی به کار ببندیم تا بتوانیم رفسنجان را نه تنها در مسائل بهداشت و درمان بلکه در همه موضوعات به جایگاه اصلی خود برسانیم.

ملانوری به ثبت نام یارانه نقدی و انصراف عده ای از دریافت این یارانه ها اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل کسانی که به نحوی انصراف خود را اعلام می کنند این است که این هزینه ها در کمک به مردم در امر بهداشت و درمان صرف خواهد شد.

این مسئول با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تصریح کرد: بحث اقتصاد یکی از مباحث مهم بوده که امروزه یکی از دغدغه های جامعه و مردم است که با آن مواجه هستند.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: فرهنگ نیز یک مقوله ارزشمند است ما برای اینکه در همه ظرفیت ها به نتیجه برسیم باید به فرهنگ توجه داشت وآن ظرفیت را به فرهنگ وصل نماییم و توجه به آن در همه زمینه ها یک نکته اساسی است.

ملانوری لازمه توسعه و پیشرفت را وجود یک فضای با نشاط و با آرامش دانست و گفت: این امر با حضور نیروهای خلاق و فعال امکانپذیر است واگر در این مورد کم کاری شود روحیه نشاط وشادابی از دست می رود و در بخشهایی که نیاز به مشارکت مردم داریم موفق نخواهیم شد.

کنترل بیماری سالک در نوق

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این همایش کنترل بیماری سالک در منطقه نوق را نمونه ای از تجربه ای موفق در زمینه همکاری بین بخشی دانست.

احمد جمالی‌زاده افزود: توانستیم با همکاری دستگاه‌های مربوطه بیماری سالک را در عرض چند سال به مرحله صفر برسانیم و این موضوع تجربه ای موفق در این راستا بود.

وی ادامه داد: این بیماری زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده و خانواده‌ها با مشکلات فراوانی مواجه شده بودند که توانستیم آن را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: بسیاری از بیماری‌های واگیردار به واسطه اقدامات بهداشتی، واکسیناسیون‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها کاهش داشته و ریشه‌کن شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با هشدار نسبت به روند صعودی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در سالهای اخیر، تصریح کرد: با توجه به اینکه کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام دشوار و هزینه‌بر است روند صعودی این بیماری ها را باید جدی گرفت و این زنگ هشداری می تواند در این باره باشد.

این مسئول، بیماریهای هاری، سل، تب کریمه کنگو، تب مالت، بروسلوز و سالک را از دیگر بیماری‌هایی دانست که پیشگیری و کنترل آنها دشوار بوده و نیاز به کمک گسترده بین‌بخشی و همکاری تمام دستگاه‌ها ذیربط دارد.

جمالی زاده بر همکاری دستگاههای مسئول برای به حداقل رساندن بیماریهای مشترک بین انسان و دام در رفسنجان تأکید کرد.

کد خبر 2271733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha