۲۷ فروردین ۱۳۹۳، ۸:۵۸

مصلح خواستار شد:

مراسم اعتکاف با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود

مراسم اعتکاف با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود

بوشهر-خبرگزاری مهر:امام جمعه شهر خورموج خواستار برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اعتکاف در شهرستان دشتی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ماه رجب باید از این فرصت ها بویژه مراسم معنوی اعتکاف به بهترین نحو استفاده کنیم و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ امسال همه ما باید دست در دست همه دهیم که تا مراسم معنوی اعتکاف بهتر از سنوات گذشته برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه باید در این دنیا با توشه گیری خود را برای آخرت مهیا کنیم خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که می تواند کارساز باشد ما را به خدا نزدیک کند و قرب و منزلتی نزد خداوند پیدا کنیم انجام نوافل و مستحبات است و با انجام نوافل و مستحبات می تواند خلاهایی که در انجام واجبات ایجاد می شود پر کرد.

مصلح ادامه داد: در طول سال بهانه مختلفی برای انجام واجبات است از آغاز سال قمری تا پایان سال قمری و مناسب ها ، اعیاد و وفیات مختلفی وجود دارد جهت خودسازی و انجام نوافل و فرائض است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی نیز گفت: اعتکاف از جمله برنامه های است که باید به بهترین وجه  برای خود سازی معنوی در این سه روز تلاش کرد.

حجت الاسلام سعید با اشاره به اینکه از همه ادارات فرهنگی و غیر فرهنگی انتظار داریم در برگزاری مراسم اعتکاف ما را یاری نمایند، افزود: محل برگزاری اعتکاف برای برادران مسجد الغدیر و مسجد امیرالمومنین (ع) نیز برای خواهران آماده شده است.

مراسم معنوی اعتکاف هر ساله از 13 رجب تا 15 رجب برگزار می شود و امسال نیز از 22 اردیبهشت تا 24 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.

 

کد خبر 2271799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha