۲۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۲۶

قنبري:

116 بیمار هموفیلی در کردستان شناسایی شدند

116 بیمار هموفیلی در کردستان شناسایی شدند

سنندج - خبرگزاری مهر: مسئول واحد بیماری‌ های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 116 بیمار هموفیلی در کردستان شناسایی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، لیلا قنبری ظهر چهارشنبه در همایش آموزش بیماران هموفیلی استان كردستان، اظهار داشت: از این تعداد بیمار شناسایی شده 65 نفر از آنان مبتلا به هموفیلی نوعو 9 نفر مبتلا به هموفیلی B و 42 نفر نیز دچار سایر اختلالات این بیماری هستند.

وی افزود: متاسفانه 82 نفر از این تعداد بیمار شناسایی شده در استان کردستان مرد و 28 نفر دیگر زن هستند.

مسئول واحد بیماری‌ های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: هموفیلی دسته ‌ای از بیماری‌ های ارثی است که در آنها توان بدن برای ایجاد لخته و انعقاد خون برای جلوگیری از خونریزی در صورت پاره شدن رگ مختل می ‌شود.

قنبری با اشاره به این مطلب که هموفیلی یک بیماری خونی است که موجب اختلال در خون می ‌شود، یادآور شد: هموفیلی A نقص فاکتور انعقادی هشت شایع‌ ترین شکل این اختلال است و هموفیلی در 85 درصد موارد ناشی از کمبود فاکتور انعقاد خون شماره هشت است.

وي با انتقاد از نحوه درمان برخی پزشکان گفت: متاسفانه تعدادی از پزشکان برای بیمار هموفیلی‌ خود نظری ندارند و فقط کار درمان خود را به نسخه ‌نویسی محدود می ‌کنند و این موضوع به نوبه خود برای بیمار مشکل ایجاد می کند.

قنبری اظهار داشت: پزشکان باید اولویت کاری آنها بهبود حال بیماران هموفیلی باشد و همکاری و  ارتباط تنگاتنگ بیماران هموفیلی با مراکز درمانی در نحوه درمان و جلوگیری از بروز مشکل برای آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پايان سخنان خود در اين نشست افزود: تلاش در راستای ایجاد بسترهای لازم به منظور خدمات ‌رسانی بیش از پیش در زمینه درمان بیماران از مهم ‌ترین اولویت‌ها در استان كردستان است و در همين راستا برنامه ريزي هاي خوبي نيز صورت گرفته است.

کد خبر 2272197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha