۲۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۷:۲۰

شریفی:

100 زن نمونه خراسان جنوبی تجلیل می شوند

100 زن نمونه خراسان جنوبی تجلیل می شوند

بیرجند - خبرگزاری مهر: سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ازتجلیل 100 زن نمونه استان به مناسبت گرامیداشت هفته زن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مژگان شریفی ظهر چهارشنبه در کارگروه بانوان و خانواده استان، گفت: برای هفته زن، امسال 500 برنامه از برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی از دستگاه‌های اجرایی سراسر استان به دفتر امور بانوان استانداری ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه فرمانداری طبس و بیرجند بیشترین آمار برنامه برای هفته زن را خواهد داشت، بیان کرد: برنامه‌های هفته زن با محوریت کارگاه‌های آموزشی، همایش و جشنواره و دیدار از خانواده‌های شهدا برگزار می شود.

شریفی اظهارکرد: طی مکاتباتی که دفتر امور بانوان با تمامی دستگاه‌های اجرایی داشته است، کمیته‌امداد امام خمینی (ره)، هلال‌احمر، اقتصاد و دارایی، بهزیستی و اداره کل زندان‌ها بیشترین آمار برنامه‌ها را برای هفته زن به ستاد هفته زن ارسال کرده اند.

وی افزود: جشنواره فرهنگی روز زن در 31 فروردین امسال با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و زنان شاغل دستگاه‌های اجرایی و استاندار برگزار می شود.

شریفی در ادامه از ایجاد بازارچه خوداشتغالی بانوان در حاشیه جشنواره زنان نام‌آور خبر داد و گفت: هدف از این نمایشگاه تشویق زنان در امور اشتغال است.

مسئول امور خانواده سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز از راهیابی دو تن از بانوان استان به نمایشگاه کارآفرینان بانوان در تهران خبر داد.

زهرا رئوفی افزود: در هفته زن در استان برنامه های متنوع و خوبی برای خانواده ها در نظرگرفته شده که همایش کوثر فاطمی با همکاری بسیج اصناف برگزار می شود.

مسئول امورخانواده و زن در دانشگاه پیام نور نیز از برگزاری همایشی به عنوان تجلیل از مادران و همسران شهدا با حضور مادر شهید احمدی روشن در بیرجند خبر داد.

فرشته اسدزاده گفت: دانشگاه پیام نور استان در هفته زن و روز مادر چندین برنامه متنوع برای خانواده در نظرگرفته که عیادت و سرکشی از بخش روانی زنان بیمارستان امام رضا بیرجند، مسابقات دوچرخه سواری دختران جوان با همکاری شهرداری و غیره از برنامه این هفته می باشد.

رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: زنان و مادران ما در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی بسیار زیادی داشته و امروز مادران شهدا از میان ما می روند و باید مستندی از خانواده های شهدا و به خصوص مادران و همسران شهدا تنظیم و تهیه شود.

قرائی در ادامه به 9 اردیبهشت روز شوراها اشاره و بیان کرد: باید از ظرفیت بانوان در حوزه شهری و روستایی استفاده و بانوان موثر در این امر تشویق شوند.

.

کد خبر 2272353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha