۲۹ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۲۳

اقلامي خبر داد:

افتتاح چهار مرکز مشاوره کار آفریني در همدان/ عدم اعلام سهمیه برای ایجاد اشتغال در سالجاری

افتتاح چهار مرکز مشاوره کار آفریني در همدان/ عدم اعلام سهمیه برای ایجاد اشتغال در سالجاری

همدان - خبرگزاري مهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از افتتاح چهار مرکز مشاوره کار آفریني در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود اقلامی بعدازظهر پنجشنبه در اولین شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان اقدام به ارائه آماری از اشتغال های ایجاد شده توسط نهادهای مختلف کرد و از عدم اعلام سهميه برای استان در ایجاد اشتغال درسالجاری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تعداد تعهد اشتغال در استان در سال گذشته 31 هزار 498 نفر بوده که از این میزان 29 هزار 116 نفر در سامانه ثبت شده است، بیان داشت: 157 طرح برای اجرای مصوبه بنگاه های زود بازده به بانک ها معرفی شده اند که 62 و دو دهم میلیارد تومان با آنها عقد قرارداد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اذعان داشت: در بخش خوداشتغالی نیز 596 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که 548 بنگاه زود بازده به تامین اجتماعی نیز معرفی شده اند.

اقلامی با اشاره به اینکه 91 جلسه شورای سرمایه گذاری و اشتغال نیز در شهرستانهای استان همدان تشکیل شده است، اظهار داشت: 24 دستگاه تعهد اشتغال داشته اند که این آمار بدون بخش مسکن محاسبه شده است.

وی اذعان داشت: 37 درصد از شاغلان را زنان و 62 درصد از شاغلان را مردان شامل می شوند که 47 درصد آنان در بخش خدمات،27 درصد در بخش صنعت ومابقی در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه 35 هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در استان همدان صادر شده است، افزود: از 21 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده در این بخش 17 میلیارد تومان پرداخت شده است که معادل 74 درصد کل طرح ها بوده است.

اقلامی افزود: 21 میلیارد تومان نیز در بخش تسهیلات خود اشتغالی در نظر گرفته شده بود که 94 درصد آنها نیز پرداخت شده است،

وی اظهار داشت: 93 طرح که دارای مشکل برای جذب اعتبارات بودند تعیین تکلیف شده اند و 29 طرح نیز در حال تعیین تکلیف است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه 94 درصد طرح های بنگاهای زود بازده عقد قرار داد شده اند و در سال 92 نیز 82 قرار داد تا کنون بسته شده است، بیان داشت: 84 میلیارد تومان مانده اعتبارات مصوب سال 91 است که در حال پیگیری برای جذب هستیم.

اقلامی با اشاره به طرح هایی که نیاز به منابع ارزی دارد، گفت: 18 طرح نیازمند مبالغ ارزی است که دو طرح آن در حال پیگیری است و 4 چهار طرح نیز در حال گذراندن مراحل تایید خود در تهران است که نیاز مند 162 میلیارد تومان اعتبار ریالی است.

وی با بیان اینکه ساماندهی بنگاه های زود بازده می تواند در اشتغال استان تاثیر گذار باشد، اظهار داشت: چهار مرکز مشاوره کار آفرینی نیز در این نهاد تشکیل شده که آماده افتتاح است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال، اظهار داشت: امسال تعهدی برای اشتغال بر عهده استان قرار داده نشده اما دستگاه های اجرایی باید ایجاد شغل های خود را در سامانه ثبت کنند.

اقلامی افزود: بانک ملت و پست بانک بیشترین پرداخت ها را در بخش خوداشتغالی و بنگاهای زود بازده داشته اند.

وی با اشاره به اینکه مبلغی به استان اختصاص یافته است که طرح های تولیدی با آن در سه ماهه اول ساماندهی شود، گفت: 157 میلیارد و 900 میلیون تومان برای استان در نظر گرفته شده است که این اعتبارات برای سه ماهه اول سال است وبرای مابقی سال نیز ابلاغ می شود.

 مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز در این کارگروه با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی در این نهاد بیان داشت: شش هزار نفر در بخش صنایع دستی در استان در سال گذشته آموزش دیدند که سه هزار نفر برای دریافت اعتبارات به نهادهای مربوطه معرفی شده اند.

کد خبر 2272911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha